۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۲۰۶۸۱۵
جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان:

مدعیان قانونمنداری در حال خروج از چارچوب های قانونی هستند

خبرگزاری رسا ـ جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به آثار مخرب و برنامه ریزی شده شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: بررسی ممنوعیت و عدم ممنوعیت استفاده از ماهواره درحیطه اختیارات وزارت ارشاد نیست و مطرح کردن بدون ضرر بودن ماهواره ریشه در بی خبری دارد.
حجت الاسلام باطني جانشين مدير حوزه علميه اصفهان

حجت الاسلام علیرضا باطنی جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، تصریح کرد: اگر مقداری به عقب برگردیم و پیشنه خصومت های دشمنان اسلام و انقلاب را بررسی کنیم در هر برهه از زمان که شیعیان و مسلمانان به دستاوردها و پیروزی‌هایی رسیده اند دشمنان در برابر آنها صف بسته اند.

 

وی با اشاره به این‌‌که با پیروزی انقلاب به برکت امام خمینی(ره) و خون شهدا کشور ما کانون اسلام ناب در جهان شد، خاطرنشان کرد: در سال های نخست انقلاب با توطئه های داخلی، دشمنان سعی کردند از طریق توطئه و اغتشاشات داخلی و تحمیل جنگ نظامی با انقلاب اسلامی مبارزه کنند و زمانی که جنگ سخت نتیجه‌ای در برنداشت فشار اقتصادی با نیت و انگیزه فلج سازی درونی آغاز شد که از این مسأله هم به خوبی عبور کردیم.

 

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این که پس از جنگ اقتصادی تئوریستین ها و استراتژیک‌های غربی به این نتیجه رسیدند که باید از طریق دیگری با انقلاب اسلامی وارد جنگ شوند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل با صرف هزینه‌های بسیاری اقدام به هجمه رسانه ‌ای علیه ما کردند که به این مسأله جنگ نرم گفته می‌شود، در این میان عده ای از اشخاص داخلی نیز در این زمینه به یاری دشمن آمده بودند که در دوران دولت اصلاحات به صورت بی پرده شاهد این مسأله بودیم.

 

وی با اشاره به این که در سال های اخیر ابزارها و تکنولوژی جدید به مدد پیشرفت‌های روزافزون این تهاجم شکل جدید و سرعت بیشتری به خود گرفته است که ماهواره‌ها از مهم ترین ابزارهای این جنگ بزرگ فرهنگی هستند، گفت: کاربردهای ماهواره در حوادث سال 78 و فتنه 88 به عنوان یک ابزار در راستای ایجاد مرکب فرماندهی برای فتنه گران را شاهد بودیم.

 

حجت الاسلام باطنی با بیان این که شبکه‌های ماهواره‌ای با حمایت و برنامه ریزی مستقیم استکبار جهانی حرکت می کنند، افزود: شبکه‌های ماهواره‌ای در اختیار امپراتورهای رسانه‌ای غرب و جریان‌های ضد فرهنگی استکباری هستند و سالانه شاهد اختصاص بودجه‌های بسیار زیاد برای تولیدات ماهواره‌ای از سوی دشمنان هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر فرهنگ تأکید خاصی دارند از سوی دولتمردان عدم تأثیر ماهواره‌ها و بی خطر بودن آنها مطرح می‌شود و این بیانگر این است که در خوشبینانه‌ترین حالت افرادی که مسائلی از این دست را مطرح می‌کنند از دنیا بی‌خبر هستند و اگر بدبینانه نگاه کنیم به تقابل با رهنمودهای مقام معظم رهبری و اعتقادات جامعه می‌رسیم.

 

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور پیرامون بی تأثیر بودن شبکه‌های ماهواره ای بر مخاطبان تصریح کرد: افرادی که مدعی قانونمداری و تبعیت از قانون هستند در حال قانون شکنی و خروج از چارچوب‌های قانونی هستند.

 

وی ادامه داد: مطابق اصل 57 قانون اساسی قوا سه گانه مستقل هستند و صلاحیت بررسی ممنوعیت و عدم ممنوعیت شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی از اختیارات قانونی وزیر ارشاد و رییس جمهور نیست بلکه قوه قضاییه براساس قوانین کشور که از سوی مجلس مصوب می‌شوند در این زمینه‌ها تصمیم گیری می‌کند و متأسفانه شاهد هستیم کسانی که باید مجری قانون باشند در این زمینه قانون شکنی می‌کنند./1304/ت302/ب

ارسال نظرات