۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۲۰۶۸۳۰
حجت‌الاسلام عباسی خبر داد؛

نشریه تخصصی حکمت اسلامی بزودی منتشر می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این‌که مجمع عالی حکمت اسلامی در عمر هشت ساله خود منشأ آثار و برکات خوبی در حوزه بوده است، گفت: تلاش مجمع عالی حکمت اسلامی معرفی حکمت اسلامی در کشور، حوزه و عرصه بین الملل است.
حجت الاسلام علي عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام علی عباسی معاون پژوهشی مجمع عالی حکمت اسلامی چهارشنبه شب در ششمین گردهمایی اساتید علوم عقلی که با هدف تجلیل از مقام علمی حکیم متأله آیت‌الله بهشتی در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد، گفت: مجمع عالی حکمت اسلامی در عمر هشت ساله خود منشأ آثار و برکات خوبی در حوزه بوده است.

وی با بیان این‌که امروز مجمع عالی حکمت اسلامی به درختی تناور تبدیل شده است، ابراز کرد: خوشبختانه روز به روز به آثار علمی و فرهنگی این مجموعه افزوده می‌شود.

معاون پژوهشی مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به این‌که مجمع عالی حکمت یک سازمانی در عرض مراکز آموزش و پژوهشی حوزه نیست، اظهار کرد: مجمع عالی حکمت اسلامی یک فرا سازمان است و برآیند و سرجمع حضور همه مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی در قلمرو حکمت در این مجموعه گرد هم آمده‌اند.

حجت‌الاسلام عباسی با بیان این‌که 180 عضو پیوسته در مجمع عالی حکمت اسلامی حضور دارند، گفت: حضور اساتید شایسته و مبرز در این مجمع جایگاه ویژه حکمت را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر این‌که تلاش مجمع عالی حکمت اسلامی معرفی حکمت اسلامی در کشور، حوزه و عرصه بین الملل است، افزود: یکی از اقدامات ارزشمند این مجمع تکریم از پیشکسوتانی است که در حوزه حکمت تلاش می‌کنند.

معاون پژوهشی مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این‌که نشریه تخصصی حکمت اسلامی اجازه نشر دریافت کرده است، ابراز کرد: امیدواریم به یاری خدا تا پایان بهار شماره نخست این نشریه منتشر شود.

حجت‌الاسلام عباسی ادامه داد: از اساتید مجمع عالی حکمت اسلامی می‌خواهیم مقالات راجع به حکمت اسلامی را ارائه دهند تا در این نشریه چاپ شود.

وی بیانات رهبری راجع به حکمت اسلامی و ضروت ترویج آن در جهان را مورد توجه قرار داد و گفت: رهبری فرمودند: هدف بلند مدت مجمع عالی حکمت اسلامی باید گسترش گفتمان فلسفه اسلامی در دنیا باشد؛ الآن بیشتر فلسفه غرب این رواج دارد و باید تلاش شود تا فلسفه اسلامی در جهان گسترش پیدا کند و در دنیا به عنوا ن گفتمان مطرح شود.

معاون پژوهشی مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این‌که سال گذشته 210 جلسه در مجمع عالی کمت اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در مجمع عالی حکمت اسلامی 159 جلسه مروبط به 9 گروه علمی در سال گذشته برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباسی یکی از اقدامات مجمع عالی حکمت اسلامی را برگزاری همایش حکیم زنوزی دانست و گفت: این همایش با همکاری بیست مرکز علمی اواخر امسال برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که مجمع عالی حکمت اسلامی سال گذشته افزون بر نشست‌ها و جلسات علمی، 143 مشاوره علمی نیز برگزار کرده است، گفت: خبر نامه حکمت در شش شماره، برگزاری کارگاه یا علم دینی و چهار عنوان کتاب از کتاب‌های مجمع سال گذشته منتشر شد.

معاون پژوهشی مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به کتابخانه تخصصی مجمع عالی حکمت اسلامی، افزود: 11 هزار عنوان کتاب در این متابخانه وجود و این کتابخانه تخصصی جامعیت خوبی در حوزه علوم اسلامی است./927/پ202/ج

ارسال نظرات