۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۰۶۸۷۰
حجت‌الاسلام سقای بی ریا:

جمعیت جوان جزء ملزومات ایجاد تمدن نوین اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ‌ عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی با بیان این‌که دارا بودن جمعیت جوان جزء ملزومات ایجاد تمدن نوین اسلامی است، گفت: جمعیت جوان به شکوفایی صنعتی، فرهنگی و مذهبی کمک می‌کند.
حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ناصر سقای بی ریا عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی تبلیغ و مسأله جمعیت که در سالن اجتماعات مؤسسه امام خمینی برگزار شد، با اشاره به اهمیت فرزند آوری،‌ گفت: مسأله جمعیت و فرزند آوری بسیار حائز اهمیت است و باید نسبت به این امر رویکرد مناسبی اتخاذ شود.

وی با اشاره به آیات قرآن، مسأله تولید نسل و جمعیت را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در قرآن تأکید شده که انسان برای زندگی نیازمند تولید نسل است.

حجت‌الاسلام سقای بی ریا با بیان این‌که اگر در 20 سال آینده با همین روند جمعیتی پیش رویم، ایران در پایین ترین سطح جمعیت در بین کشورهای جهان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: با ادامه این روند جمعیت ما به مرز پیری می‌رسد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر این‌که نسل جوان هسته اصلی ایجاد تمدن نوین اسلامی است، افزود: نسل جوان متعهد به آرمان‌های انقلاب باید افق‌های دور دست و آینده را ببینند.

وی با بیان این‌که دارا بودن جمعیت جوان جزء ملزومات ایجاد تمدن نوین اسلامی است، ابراز کرد: جمعیت جوان به شکوفایی صنعتی، فرهنگی و مذهبی کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام سقای بی ریا با انتقاد از کسانی که به مسأله جمعیت در کشور اهمیت نمی‌دهند، گفت: امروز دشمنان با تمام توان وارد این عرصه شده‌ و می‌خواهند جلوی ما را بگیرند، ‌از این رو ما نباید این‌گونه سخن بگوییم.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: البته جوانان، طلاب و دانشجویان ما اجازه نخواهند داد تا انقلاب از مسیر اصلی خود خارج شود.

وی با بیان این‌که برای ترویج مسأله فرزند آوری باید از معارف دینی استفاده کرد، گفت: مبلغان ما باید در این زمینه از آیات و روایات استفاده کرده و این مسأله مهم را در کشور نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام سقای بی ریا سعادت مردم را در گرو عمل به آموزش‌های اسلامی دانست و ابراز کرد: ازدواج یکی از موارد مهم و از ارزش‌هایی‌ است که انسان را به سعادت می‌رساند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) یکی از توطئه‌های دشمنان را به انحراف کشاندن نسل جوان خواند و اظهار کرد: ما باید با سیاست‌های درست و برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در برابر این اقدامات دشمن بایستیم.

وی با اشاره به روایتی مبنی بر این‌که خداوند بنده فقیر صاحب اولاد را دوست دارد، گفت: متأسفانه برخی به خاطر مشکلات اقتصادی از فرزند آوری دوری می‌کنند در حالی که خداوند رزق و روزی فرزند را می‌آرود.

حجت‌الاسلام سقای بی ریا ادامه داد: در شرایط فعلی کشور از لحاظ جمعیت، باید همه به مسأله فرزند آوری توجه کنند و نگاهی به وضعیت ما در بیست سال آینده داشته باشند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تأکید کرد: کشوری که در حال مبارزه با دشمنان و استکبار جهانی است باید به مسأله فرزند آوری توجه فراوان داشته باشد تا بتواند قدرتمندانه در برابر آنها بایستد./927/پ202/ج

ارسال نظرات