۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۰۶۹۰۰
آیت الله جوادی آملی در دیدار معاون حقوقی رییس جمهور:

رفتار ناپسند مسؤولان در مردم اثر سوء می گذارد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار معاون حقوقی رییس جمهور تاکید کرد: در دوران انقلاب مردم با خواندن کتاب به انقلاب نگرویدند ، بلکه آنها رفتار و عمل خالصانه حضرت امام را مشاهده کردند و به انقلاب گرایش پیدا کردند و امروزه اگر رفتار ناپسندی از مسئولین ببیند یخروجونهم من دین الله افواجا.
ديدار معاون حقوقي رييس جمهور با آيت الله جوادي آملي

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.

دراین دیدار حضرت آیت الله جوادی آملی در سخنانی قانون شناسی و گرایش به قانون را از نیازهای اساسی مسئولین و جامعه عنوان کرد و افزود: در مورد قانون شناسی باید بدانیم که هر قانون سه محور اصلی دارد، و اینکه ما می گوییم قوانین حقوق بشر در غرب فاقد سبقه علمی است زیرا یکی از ان محورهای اصلی قانون در قوانین انها وجود ندارد.

وی در ادامه به تشریح محورهای سه گانه قانون پرداخت و گفت: مواد قانونی از مبانی گرفته می شود که از جمله مبانی می توان به آزادی ، انسانیت ، انصاف، رعایت حقوق دیگران اشاره کرد که این موارد در قوانین اساسی کشورها آمده است و تمام مبانی به عدالت استناد داده می شود تا اینجا مرز مشترک قوانین ما با غرب و شرق دنیاست.

وی ادامه داد: تعریف عدالت نیز مشخص است عدالت یعنی هر چیز و هر کس در جای خود باشد اما جای افراد کجاست و جای اشیاء کجاست را چه کسی تعیین می کند؟! ما برخلاف آنان معتقدیم که جای افراد را افراد آفرین و جای اشیاء را اشیاء آفرین مشخص می کند، اما در غرب جای افراد و اشخاص را از روی هوس خود تعیین می کنند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه به اصل چهارم و پنجم قانون اساسی اشاره کرد و گفت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی به صراحت آمده است که قوانین باید مطابق با شریعت بوده بدین صورت که شریعت ، فرمانروا و حاکم بر همه اصول در قانون اساسی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بسیاری از مشکلات کشور را به دلیل ضعف فرهنگ عمومی و مساله اخلاق به خصوص در عدم باور حقیقی نسبت به زندگی ابدی انسان دانست و گفت: اگر باور کنیم که مرگ تنها از پوست به در امدن است و نه پوسیدن و مرگ پایان راه نیست و باید در آخرت جوابگوی اعمال خود باشیم، بر رفتار و اعمال خود نظارت و مراقبت بیشتری خواهیم داشت.

حضرت آیت الله جوادی آملی الگو پذیری مردم از مسئولان را یاد آور شد و اظهار داشت: در دوران انقلاب مردم با خواندن کتاب به انقلاب نگرویدند ، بلکه آنها رفتار و عمل خالصانه حضرت امام را مشاهده کردند و به انقلاب گرایش پیدا کردند و امروزه اگر رفتار ناپسندی از مسئولین ببیند یخروجونهم من دین الله افواجا.

وی در پایان با انتقاد از وجود برخی مشکلات اقتصادی از جمله معضل بیکاری و برخی مشکلات بانکی در جامعه خواستار تلاش بیشتر دولت در رفع این مشکلات شد.

در ابتدای این دیدار معاون حقوقی رئیس جمهور ضمن رساندن سلام دکتر روحانی به محضر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به ارائه گزارشی از فعالیت های نهاد حقوقی ریاست جمهوری پرداخت و گفت: تنظیم سند جامع اولین برنامه معاونت حقوقی رئیس جمهور است که موجب رعایت حقوق مردم از سوی دستگاه ها و وزارت خانه ها می‌شود و در سایه آن مردم به حیات طیبه و تعالی فردی و اجتماعی می‌رسند.

امین زاده همچنین در این دیدار خاطرنشان کرد: با تنظیم سند جامع شهروندی از تضییع حقوق مردم که در برخی موارد به دلیل بی اطلاعی و یا نبودن قانونی برای آن است، جلوگیری می شود. /924/د102/ج

ارسال نظرات