۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۲۰۶۹۴۵
معاون حقوقی رییس جمهور:

همه مردم جامعه باید مشمول حقوق شهروندی باشند

خبرگزاری رسا ـ معاون حقوقی رییس جمهور سند حقوق شهروندی را تکلیف دولت در جهت احترام به مردم خواند و گفت: مردم در هر سن، قبیله و قومی که هستند باید مشمول حقوق شهروندی شوند.
الهام امين زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، الهام امین زاده معاون حقوقی رییس جمهور عصر امروز در دیدار با حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی، با بیان این‌که متأسفانه قانون گریزی یک فرهنگ شده است، گفت: این مسأله به نظام ضربه می‌زند و سبب فساد و بی اخلاقی می‌شود.

وی ارشادات مراجع تقلید به مردم در زمینه توجه و رعایت قانون را اقدامی حائز اهمیت دانست و ابراز کرد: مراجع تقلید می‌توانند در این زمینه با ارشادات خود مردم را هرچه بیشتر به رعایت قانون دعوت کنند.

معاون حقوقی رییس جمهور با بیان این‌که منشور حقوق شهروندی مورد تأکید رییس جمهور بوده است، اظهار داشت: حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی پس از رسیدن به ریاست جمهوری رسالت تهیه حقوق شهروندی را به معاونت حقوقی واگذار کردند.

امین زاده افزود: معاونت حقوقی رییس جمهور نیز در یک تلاش سه ماهه سندهای حقوق شهروندی گذشته و دیگر کشورها را مشاهده کرده و سندی را تهیه کردیم تا حقوقی که مبتنی بر آزادی، ‌رقابت اقتصادی،‌ حق آموزش، رفاه، محیط زیست و توسعه مردم است را تهیه کنیم.

وی ادامه داد: این سند در اختیار رییس جمهور قرار گرفته تا به صورت لایحه به مجلس فرستاده شود تا الزام آور باشد و یا با بخشنامه هیأت وزیران ما دولتی‌ها را مکلف کند تا حقوق مردم را محترم بشماریم.

معاون حقوقی رییس جمهور سند شهروندی را تکلیف دولت در جهت احترام به مردم خواند و گفت: مردم در هر سن و قبیله و قومی که هستند باید مشمول حقوق شهروندی شوند.

امین زاده با بیان این‌که اقلیت‌هایی در کشور ما مشغول زندگی هستند، اظهار کرد: این سند شهروندی کمک می‌کند که حقوق آنها مورد احترام قرار گیرد.

وی یکی از اقدامات معاونت حقوقی رییس جمهور را ساده سازی قوانین ذکر کرد و افزود: برخی از قوانین گاهی آنقدر سخت هستند که حتی یک قاضی نیز سخت می‌تواند آنرا تشخیص دهد؛ ساده سازی قوانین مردم با حقوق خود و حقوق دیگران بهتر آشنا می‌کند.

معاون حقوقی رییس جمهور با بیان این‌که در این دولت تلاش داریم تا با تعامل با قوای دیگر قوانین را به خوبی در کشور اجرا کنیم، گفت: در دوره‌های قبل مشاهده کردیم که با تضاد و تعارض کاری از پیش نرفت و مردم نیز متأثر شدند و امروز باید با تعامل کار را پیش برد./927/پ202/ج

ارسال نظرات