۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۲۰۶۹۶۵
با حضور گسترده علما و روحانیان؛

چهل و دومین سالگرد آیت الله کوهستانی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ چهل و دومین سالگرد آیت‌الله کوهستانی مازندرانی عصر امروز در زادگاهش روستای کوهستان بهشهر برگزار شد.
مراسم سالگرد ارتحال آيت الله کوهستاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، چهل و دومین مراسم سالگرد ارتحال آیت الله کوهستانی عصر امروز با حضور آیت الله نظری خادم الشریعه، آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله فاضل، تولید حوزه علمیه فیضیه مازندران، حجت الاسلام والمسلمین جباری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و جمعی از روحانیان و اقشار مختلف مردم در زادگاه و در جوار حوزه علمیه در روستای کوهستان بهشهر برگزار شد.

 

به گزارش رسا، آیت الله محمد کوهستانی مازندرانی، از علمای برجسته مازندران، فقیه بزرگ، حکیم فرزانه و عارف وارسته‌ای بود که سراسر عمر با برکتشش را در مسیر تهذیب و تزکیه نفس سپری کرد و با تأسیس حوزه علوم دینی شاگردان بسیاری تربیت کرد که هرکدام امروز در جایگاه های مختلف کشوری و لشگری سکان دار هستند.

 

آیت‌الله محمد کوهستانی پس از تحصیل در ایران به قصد ادامه کسب فیض، به نجف اشرف سفر کرده و در آنجا نزد بزرگانی چون آیت‌الله شیخ محمدحسین نائینی، آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی و آیت‌الله ضیاء‌الدین عراقی به تحصیل و کسب فیض مشغول بودند و مهم ترین مسأله برای ایشان براساس وصف علما و روحانیت خدامحوری در زندگی و دل بریدگی از دنیا بود.

 

حضرت آیت‌اللّه کوهستانی در سایه حمایت‌های پدری پارسا و وارسته، حضرت آیت‌ الله حاج شیخ محمدمهدی کوهستانی و دامان پر مهر مادری با ایمان، پاکدامن، خردمند و با کفایت رشد یافت و در هشت سالگی از نعمت وجود پدر محروم شد.

 

وی در زمان پهلوی اول به تأسیس حوزه علمیه در زادگاهش کوهستان مبادرت ورزید و آیت‌الله شیخ ابوالحسن ایازی، آیت‌الله شیخ عبدالله نظری، آیت‌الله شیخ حسین محمدی لائینی، آیت‌الله شیخ ابوالقاسم رحمانی خلیلی مازندرانی و آیت الله سیدتقی حسینی نصیری، و شهید هاشمی نژاد و بسیاری از بزرگان از شاگردان برجسته آیت الله کوهستانی به شمار می‌روند.

 

همه ساله به مناسبت سالگرد این عالم پارسا مراسمی از سوی طلاب حوزه علمیه آیت‌الله کوهستانی و مردم روستای کوهستان برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام اسماعیل کوهستانی، فرزند آیت الله کوهستانی در این مراسم با اشاره به خصیصه های بارز این عالم فقید گفت: حلال و حرام و احتیاط در زندگی از جمله خصیصه ها و یژگی های منحصر به فرد ایشان بوده است.

 

وی افزود: ذره ای از مالی که از حلال و حرام آن اطلاع کامل نداشتند استفاده نمی کردند و در زمان اصلاح اراضی رضا خان به همین دلیل سالها از برنج منطقه استفاده نمی کردند.

 

گفتنی است، آیت‌الله حاج شیخ محمد کوهستانی مازندرانی(ره) از علمای برجسته مازندران و شهرستان بهشهر در سال 1267 هجری شمسی در روستای کوهستان بهشهر متولد و بعد از عمری فقاهت و پارسایی درسال 1351 هجری شمسی به ندای حق لبیک گفت و به دیدار معبود شتافت و در جوار امام هشتم به خاک سپرده شد./950/پ202/ب

ارسال نظرات