۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۲۰۶۹۹۰

اخلاص شاخصه اصلی زندگی آیت الله کوهستانی بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کوهستانی با اشاره به این که اخلاص و تقوای الهی شاخصه اصلی آیت الله کوهستانی(ذه) بود، افزود: اخلاص آیت الله کوهستانی ایشان را در قلب ها زنده نگه داشت و ایشان برای خدا آمد، برای خدا زندگی کرد و برای خدا نیز به لقاء الله پیوست.
آيت الله کوهستاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام عبدالکریم کوهستانی، نوه آیت الله کوهستانی امروز در آیین نکوداشت آیت الله محمد کوهستانی(ره) با بیان این که هر شعار و مطلبی نیازمند الگو است، گفت: سیره عملی آیت الله کوهستانی بهترین الگو برای طلاب در جهت نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی است.

 

وی با بیان این که  سبک زندگی اسلامی از نظر رهبری داشتن زندگی ساده دینی و اهل بیت(ع) است، یادآور شد: سیره اهل بیت(ع) باید در زندگی همه ما نهادینه شود و تنها شعار دادن کافی نیست.

 

حجت الاسلام کوهستانی ادامه داد: آیت الله کوهستانی(ره) از دوران جوانی زندگی اسلامی داشته و سیره و روش اهل بیت(ع) را در زندگی پیاده کردند و می فرمودند: من تربیت شده خدا هستم و استاد اخلاق بخصوصی نداشتم.

 

وی گفت: برای زندگی اسلامی باید همچون آیت الله کوهستانی محبت دنیا را از دل بیرون کنیم تا محبت اهل بیت(ع) در دلمان جایگزین شود، و زندگی اسلامی یعنی حراتم در زندگی نباشد و راستی و درستی الگوی زندگی ما باشد.

 

حجت الاسلام کوهستانی از ویژگی های مهم آیت الله کوهستانی را احتیاط شدید عنوان کرد و یادآور شد: در زمان اصلاحات عرضی رضاخان بذرها و برنج ها مخلوط شده بود و ایشان هشت سال از برنج منطقه نخورد و در برخی از موارد از برنج گرد منطقه کوهستانی بهشهر استفاده می کرد و اکثر اوقات را نان و ماست می خوردند.

 

وی گفت: تنها با شعار نمی توان سبک زندگی اسلامی را در جامعه نهادینه کرد بلکه باید مشقت دید و رنج کشید تا به سرانجام رسید.

 

حجت الاسلام کوهستانی با اشاره به این که اخلاص و تقوای الهی شاخصه اصلی آیت الله کوهستانی(ذه) بود، افزود: اخلاص آیت الله کوهستانی ایشان را در قلب ها زنده نگه داشت و ایشان برای خدا آمد، برای خدا زندگی کرد و برای خدا نیز به لقاء الله پیوست.

 

وی با بیان این که آیت الله کوهستانی همواره برای دیدار و پیوستن به خدا آماده بود بیان داشت: طوفان شدیدی در کوهستان آمده بود که درخت چنار حدود هزار ساله را از جا کنده بود؛ به آیت الله کوهستانی عرض کردم آقا طوفان بسیار شدید است ایشان فرمودند: ما که نماز عصرمان را خواندیم دیگر نگران چه باشیم، آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است.

 

حجت الاسلام کوهستانی افزود: خدامحوری و به یاد خدا بودن بسیار مهم است و اکنون نیز باید در ارائه سبک زندگی اسلامی در جامعه خدا را محور قرار داده و زندگی اهل بیت را در جامعه رواج دهیم و در اعمال و رفتار و زندگی خود خدا را در نظر بگیریم/950/پ202/ب

ارسال نظرات