۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۰۷۰۰۱
استاد حوزه و دانشگاه چهارمحال و بختیاری:

حفظ عزت و غرور ملی مهم‎ترین درس آزادسازی خرمشهر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه چهارمحال و بختیاری گفت: حفظ عزت و غرور ملی مهم‎ترین درس آزادسازی خرمشهر است که الگوگیری از آن در زمان کنونی به ویژه از سوی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای یک ضرورت است.
حجت الاسلام هاشمي ، مدير حوزه علميه شهرکرد
حجت الاسلام سیدمصطفی هاشمی، مدرس حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال 61 نقطه عطفی در تاریخ هشت سال دفاع مقدس به شمار میرود که در شکل‌گیری آن عوامل گوناگونی نقش داشت.

وی آزادسازی خرمشهر را نمونه بارز بکارگیری مدیریت جهادی در جنگ دانست و گفت: ما در این مقطع از جنگ تحمیلی از روش‌های کلاسیک عبور و با روش‌های میان‍بر و مدیریت جهادی توانستیم عملیات بیت‌المقدس را سازماندهی کنیم و پیروز میدان شویم.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به نقش ولی
فقیه و رهبری معظم انقلاب در هدایت جنگ، تصریح کرد: نقش رهبری دینی به عنوان موتور محرکه و عامل انگیزهبخش در موفقیت رزمندگان اسلام و در فتح خرمشهر کلیدی و مهم بود.

مدرس حوزه و دانشگاه وحدت و همگرایی رزمندگان اسلام را از دیگر عوامل موفقیت در فتح خرمشهر دانست و افزود: در آن مقطع زمانی اجماع نظر خوبی بین نظامیان و سیاسیون کشور حاکم بود و این مسأله در پیشبرد برنامه‌ها نقش بسیار مهمی داشت.

این مقام مسؤول بر ضرورت الگوگیری از فتح خرمشهر در زمان کنونی تأکید کرد و گفت: دشمن‌شناسی رزمندگان اسلام نکته قابل توجهی است که امروز نیز دولت‎مردان و مسؤولان باید نسبت به آن هوشیار باشند و دقت نظر کافی را نسبت به آن داشته باشند.

وی افزود: حفظ عزت و غرورملی مهم‎ترین درس آزادسازی خرمشهر است که الگوگیری از آن در زمان کنونی به ویژه از سوی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای یک ضرورت است.

حجت الاسلام هاشمی با بیان این که برای گشایش در امور کشور نباید نگاه ما به بیرون از مرزها معطوف شود، خاطرنشان کرد: باید با اتکا به توانمندی‌های داخلی مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کرد./9457/ت302/غ
ارسال نظرات