۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۰۷۰۱۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

دولتمردان اجازه انتقاد به دلسوزان را بدهند/فتح خرمشهر نمادی از امدادهای الهی و غیبی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از مسؤولان و دولت مردان خواست تا در برابر انتقاد ناراحت نشوند و علاوه بر این که به دلسوزان و منتقدان اجازه انتقاد می دهند به آنها جایزه هم بدهند.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تسلیت به مناسبت بیست و پنجم رجب، سالگرد شهادت امام موسی بن جعفر(ع)، اضافه کرد: در استانی که به اسم باب الرضا(ع) نامیده شده؛ باید مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت پدر بزرگوار امام رضا(ع) به نیکی برگزار شود.

 

وی از مسؤولان و متولیان فرهنگی و نیز فعالان هیئات مذهبی خواست تا به این مناسبت برنامه های عزاداری را در مساجد و اماکن مذهبی برگزار کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: حضرت موسی بن جعفر(ع) سراسر عمر خود را در سختی و شکنجه گذراند اما لحظه ای از انجام رسالت خویش غفلت نکرد بلکه همواره تلاش می کرد تا امت اسلام راه دین را بپوید و خدای نکرده به بیراهه نرود.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد در ادامه با قرائت حدیثی از امام موسی کاظم(ع)، عنوان کرد: این امام همام در حدیثی می فرمایند:« اجتهدوا فی ان یکون زمانکم اربع ساعات ساعة لمناجاة الله و ساعة لامرالمعاش و ساعة لمعاشرة الاخوان و الثقات الذین یعرّفونکم عیوبکم و یخلصون لکم فی الباطن و ساعة فیها للذاتکم فی غیر محرّم، و بهذه الساعة تقدرون علی الثلاث ساعات».

 

وی اضافه کرد: بر مبنای این حدیث شریف انسان باید سعی کند اوقات خود را به چهار بخش تقسیم کند؛ بخشی را به مناجات با خداوند متعال، بخشی را به کار و تلاش برای امرار معاش و کسب درآمد حلال، بخش سوم را به روابط اجتماعی و گفت وگو با دوستان و افراد مورد اعتماد که در جهت رشد و تعالی عیوب انسان را بیان می کنند و در واقع نسبت به او خالصانه علاقه مند هستند، اختصاص دهد و بخش چهارم اوقات خود را نیز به لذت بردن از امور حلال مادی و معنوی بپردازد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: بنا به فرموده امام موسی کاظم(ع) و نیز بیانات مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدای سال که علما، اندیشمندان، دلسوزان و ... را دعوت به انتقاد از اوضاع کشور و داشتن نگاه نقادانه کردند؛ باید اساتید و علما با منطقی محکم و بیانی روشن نقاط ضعف و منفی کشور را به رخ مسؤولان بکشانند تا با انتقاد آنها؛ مسؤولان و مدیران در پی رفع نواقص و کاستی ها برآیند.

 

وی با تأکید بر این که اگر از مسؤولی انتقاد می شود او نباید ناراحت شود و عکس العمل منفی داشته باشد، تصریح کرد: مسؤولان و دولت مردان باید از نقد استقبال کنند و نقد را به جان بخرند تا رشد کنند.

 

به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی مسؤولان و مدیران باید علاوه بر این که اجازه انتقاد به منتقدان می دهند؛ به آنها برای این نقادی جایزه نیز بدهند نه آن که منتقدان را به انحای مختلف سرکوب کنند.

 

بعثت سرآغاز رهایی انسان از بندگی انسان بود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، با تبریک این مناسبت اظهار کرد که بعثت حضرت محمد(ص) تجلی اعظم خدای متعال بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی عید مبعث را بزرگترین عید بشریت دانست و افزود: عید مبعث روزی است که پیامبر گرامی اسلام پرچم عبادت و عدالت را در جهان برافراشت و آزادی را به تمام معنا برای انسان به ارمغان آورد.

 

وی با بیان این که عید مبعث سرآغاز رهایی انسان از بندگی انسان بود، اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام پیام آزادی انسان از قیود قارون ها و طاغوت ها را برای جهانیان به ارمغان آورد و به همین دلیل نیز باید مردم به این مناسبت شاد باشند و جشن بگیرند.

 

فتح خرمشهر نمادی از امدادهای غیبی و حمایت الهی نظام اسلامی است

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان با اشاره به سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در سال 61 هجری شمسی، عنوان کرد: سوم خرداد روز پیروزی مردان مرد در صحنه نبرد زیر پرچم آن ابرمرد سفر کرده بود و در تاریخ این آب و خاک، به عنوان روزی فراموش نشدنی همواره به یادگار می ماند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: اما نباید یک نکته را در مورد حماسه سوم خرداد سال 61 فراموش کنیم و آن هم نکته ای است که امام خمینی(ره)، این معلم عرفان و اخلاق در مورد فتح خرمشهر بیان کردند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

 

به گفته وی انسان مسلمان نباید در پیروزی ها و مؤفقیت ها دچار غرور شود و عِده و عُده خود را دلیل پیروزی بداند بلکه باید توجه کند این پیروزی به دست و اراده خدا حاصل شده است.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد تصریح کرد: در مسأله آزادسازی خرمشهر و حماسه سوم خرداد ماه نیز امدادهای غیبی و حمایت های الهی خود را به ملت ایران نشان داد و در واقع فتح خرمشهر نمادی از امدادهای غیبی و حمایت الهی نظام اسلامی محسوب می شود.

 

لزوم توجه بیشتر به همایش های فرهنگی

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری دو همایش ملی «راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی» و همایش« روش های یاددهی و یادگیری در حوزه و دانشگاه»در روزهای اخیر در استان خراسان شمالی، ضمن قدردانی از مسؤولان و متولیان برگزاری این دو همایش، اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده؛ باید همایش هایی که در راستای تحقق حماسه فرهنگی برگزار می شود؛ از سوی مردم و مسؤولان جدی تر گرفته شود./9314/پ201/ب

ارسال نظرات