۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۰۷۰۲۳
امام جمعه ارومیه:

هیچ کس حق بخشش فتنه‌گران ۸۸ را ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه گفت: رشادت های رزمندگان در عملیان آزادسازی خرمشهر سبب شد تا دشمنان اسلام بدانند که نمی توانند هرگز بر ملت ایران تسلط یابند.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي

 به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: تلاش برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در راستای عملی شدن سیاست های جمعیتی ضروری است و باید مدیران و مردم به سیاست های ابلاغی جمعیت از سوی ایشان توجه کنند چرا که این سیاست ها باید نصب العین همگان باشد.


وی افزود: تقوای اقتصادی در ذیل مفهوم کلانتری به نام سبک زندگی اسلامی قرار دارد که با رعایت آن ضمن آنکه آداب معامله و خرید و فروش در اسلام مورد توجه قرار می گیرد بلکه حلال و حرام الهی نیز رعایت شده و در نهایت خیر و صلاح جامعه در کسب و کار افراد مورد توجه قرار می گیرد.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: خرید و فروش نکردن از اذان صبح تا طلوع خورشید یک توصیه دینی است که بر اساس روایات این ساعت از شبانه روز بهترین فرصت برای عبادت خداوند است بنابراین نباید این ساعت را به معامله های دنیوی پرداخت.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی با پر اهمیت خواندن رعایت تقوای الهی در کسب و کار گفت: مؤمن وقتی در بازار برای کسب روزی داخل می شود نخست باید دعا کرده و سپس با ذکر یاد خدا در پی دور شدن از هواهای دنیوی و نفسانی باشد، ضمن آنکه باید از خدا بخواهد تا خیر خود و بازار را به وی عطا فرماید و تلاش نماید با سهل گرفتن در معامله فرصت پشیمانی و فسخ معامله را هم از خود و خریداران کالا ایجاد نماید تا در نهایت زمینه جلب رضایت خدا را فراهم کرده باشد.


امام جمعه ارومیه با بزرگداشت سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص) خاطر نشان کرد: آن حضرت زمانی به بعثت رسید که دنیای عرب غرق در جهالت بود و به انواع اعمال جاهلانه اصرار می ورزید اما نبی اکرم(ص) با آوردن دین متعالی اسلام آنان را از اعماق ذلت به اوج عزت و سربلندی رساند.


هیچ کسی حق بخشش فتنه گران 88 را ندارد


خطیب جمعه ارومیه اظهار داشت: با توجه به آیات و روایات بسیار گسترده ای که در مورد توبه و استغفار وجود دارد فتنه گران باید برای گذشت خداوند از گناهانشان توبه کنند.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تاکید بر اینکه احدی حق بخشش فتنه‌گران 88 را ندارد، گفت: فتنه 88 دشمنان این ملت را شاد و به آن ها امید و جرأت داد تا به این کشور تعدی کنند و در زمان خود پیروزی یک ملت را به کامشان تلخ کرد بنابراین بخشش گناهان فتنه گران از این منظر کار هیچ احدی نیست بلکه بخشش آن‌ها در اختیارات خداوند بوده و مشروط به توبه آن‌ها و تصریح به گناه و اظهار پشیمانی شان در نزد خداوند است.


وی با بیان اینکه توبه و استغفار دارای مراحل شش گانه ای است که افرادی که مرتکب گناهی می شوند باید این مراحل را طی کنند، ادامه داد: گناهکاران باید از کرده خود نادم بوده، استغفار کرده و اگر حقی را از کسی ضایع کرده اند باید ادای حق و جبران مافات کنند.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه بعد از سخنرانی های رهبر معظم انقلاب عده ای از فتنه گران به اشتباه خود پی برده و اظهار پشیمانی کرده اند، اضافه کرد: بعضی از این افراد خود را بزرگ می پندارند و اعراض می کنند، این افرد خود باید اظهار پشیمانی و استغفار کنند شاید خداوند از گناهانشان بگذرد زیرا هیچ کسی غیر از خداوند متعال نمی تواند این افراد را بخشد.


وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در جمع پاسداران دانشگاه امام حسین(ع) ادامه داد: تکیه بر قدرت داخلی به عنوان سرفصل اصلی رویکرد این نظام باید پیوسته در بخش های مختلف جامعه جاری و ساری باشد./936/پ203/ب

ارسال نظرات