۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۲۰۷۱۵۹
نماینده مجلس شورای اسلامی:

مدیریت جهادی مهم ترین عامل پیروزی در جنگ تحمیلی بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تکاب، شاهین دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات آزادسازی خرمشهر با رهبری داهیانه امام خمینی(ره) و رشادت های مردم غیور ایران توانست در تاریخ بشر جاودانه باشد.
کتاب مولفه‌هاي مديريت جهادي

حجت الاسلام روح الله بیگی، نماینده مردم تکاب، شاهین دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: سوم خرداد یکی از مهم ترین نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است که توانست بزرگترین حادثه تاریخ معاصر کشور را رقم زند.


وی افزود: این پیروزی بزرگ که با هدایت و رهبری عالمانه حضرت امام خمینی(ره)، دلاوری های رزمندگان اسلام و پشتیبانی ملت شهید پرور ایران حاصل شد، ترس و دلهره بر اندام استکبار جهانی انداخت و دفاع مقدس را وارد مرحله جدیدی کرد.


نماینده مردم تکاب، شاهین دژ و میاندوآب با بیان این که مذاکرات غیر عزتمندانه برای ملت ایران قابل قبول نیست، ادامه داد: بازخوانی حماسه آفرینی ها و رشادت های فرزندان قرآن و ولایت را برای همیشه در صحنه رویارویی با بیگانگان و دشمنان انقلاب اسلامی، جاودانه خواهد کرد.


وی با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان این سرزمین را به هراس واداشت و منافع نامشروع آن ها را به خطر انداخت، اضافه کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان ما سعی کردند تا با توطئه های مختلف مانع از پیشرفت و توسعه این کشور شوند و به جنگ نظامی علیه ایران رسیدند.


حجت الاسلام بیگی خاطر نشان کرد: از نظر مالی و نظامی ارتش بعث هیچ مشکلی برای پیروزی در ایران نداشت، اما دو گزینه رهبری و ملت ایران را در نظر نگرفته بودند و همین دو عامل موجب پیروزی ما و شکست دشمنان شد.


وی با بیان این که چرخه اقتصادی ما در آن زمان با مشکل اساسی مواجه شده بود و در صدور نفت مشکل داشتیم، گفت: به لحاظ سیاسی مشکلات متعددی داشتیم و در بخش نظامی وضعیت از بخش های سیاسی و اقتصادی بدتر بود.


نایب رئیس کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دشمن با همین نگاه تجاوز خود را آغاز کرد و با توجه به این که لیبرال ها حاکم بودند و بنی صدر مدیریت جنگ را عهده دار بود در نه ماه مدیریت بنی صدر هیچ اقدامی برای بیرون راندن صدام صورت نگرفت.


مدیریت جهادی، عامل موفقیت در دفاع مقدس بود


نماینده مردم تکاب، شاهین دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با نفس مسیحایی امام خمینی(ره)، حضور پرشور مردم همیشه در صحنه و مدیریت جهادی فرماندهان و مسؤولان، سرافرازانه همه توطئه های دشمنان و دوران دفاع مقدس را پشت سرگذاشتیم.


وی به پیامدها و دستاورد های فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: این آزادسازی ضربه مهلکی را به دشمن وارد کرد و دو هفته پس از آزادی خرمشهر، رژیم غاصب صهیونیستی با چراغ سبز برخی کشورهای عربی و غرب به لبنان حمله کرد و بیروت را به اشغال خود درآورد.


حجت الاسلام بیگی خاطر نشان کرد: آن ها از این اقدام اهدافی را دنبال می کردند اما امام راحل فرمودند «راه قدس از کربلا می گذرد».


وی افزود: کشورهای عربی حامی استکبار و صدام بعد از آزادسازی خرمشهر، تولید و صادرات نفت خود را افزایش دادند تا قیمت نفت کاهش یابد و ما نتوانیم با درآمد حاصل از فروش نفت هزینه های خود را تامین کنیم.


نایب رئیس کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اکنون نیز جوانان ما باید همانند جوانان سال 61 با مدیریت جهادی در عرصه های اقتصادی و فرهنگی کمک کنند کشور به پیشرفت و ترقی و سربلندی نائل شود./1302/ت302/ب

ارسال نظرات