۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۲۰۷۱۶۱
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان:

فتح خرمشهر نماد مدیریت جهادی و تحقق وعده الهی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عملیات بیت المقدس نماد مدیریت جهادی در دفاع مقدس بود، گفت: ااین عملیات با حضور پر رنگ ارزش های اسلامی به وقوع پیوست.
سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گرامي باد

 حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: عملیات بیت المقدس نماد مدیریت جهادی در دفاع مقدس بود که با حضور پر رنگ ارزش های اسلامی به وقوع پیوست بنابراین ما روز آزاد سازی خرمشهر را افتخار ملی می دانیم.


وی افزود: رزمندگان در غربت جنگیدند و با مظلومیت به شهادت رسیدند و پیکرهایشان زیر تانک‌هاى شیطان تکه تکه شد و به آب و باد و خاک و آتش پیوست، اما راز خون آشکار شد و خرمشهر قهرمان با خواست خدا آزاد شد.


نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مسجد جامع خرمشهر را می توان نماد مقاومت در جنگ تحمیلی عنوان کرد، گفت: خرمشهر از همان آغاز، خونین شهر شده بود تا حقیقت از افق غربت و مظلومیت رزم آوران و بسیجیان غرقه در خون ظاهر شود.


حماسه خرمشهر در تاریخ کم سابقه است


نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که 32 سال پیش در سوم خرداد سال 1361 یک حماسه منحصر به فرد و جاویدان به عنوان فتح خرمشهر از سوی دلاوران بسیجی، سپاهی و ارتش و جهاد سازندگی در عملیات فتح المبین آفریده شد، افزود: حماسه فتح خرمشهر در ایران کم سابقه بوده است.


وی با اشاره به این که فتح خرمشهر از این جهت حماسه است که بزرگترین دستاورد صدام برای لشکر کشی به ایران، گرفتن خرمشهر بود و خرمشهر و آبادان از لحاظ اهمیت در مقابل بصره مفهوم داشت، گفت: صدام گفت اگر شهر خرمشهر را ایران بگیرد من کلید بصره را به شما تحویل می‌دهم.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز تأکید کرد: حکومت ما یک حکومت بی بدیل دارد و کشورهایی که ایدئولوژیک هستند در معرض خطر هستند، ما روح حماسه و جهاد را از کربلا در ملت زنده نگه داشته ایم بنابراین این کشور آسیبی نمی‌بیند.


آزادسازی خرمشهر نماد مدیریت جهادی و تحقق وعده الهی است


نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: واقعه تاریخی آزاد سازی خرمشهر در حقیقت نماد مدیریت جهادی در مقاطع حساس و تحقق وعده الهی است که این وعده مبنی بر نصرت مؤمنان و یاوران جبهه حق در برابر تجاوز طلبان در جریان واقعه آزاد سازی خرمشهر عینیت یافت و نیروی ایمان، اخلاص و مجاهدت بر تجهیزات پیشرفته نظامی فائق شد.


وی با بیان این که رژیم بعث عراق با حمایت های گسترده و بی دریغ استکبار جهانی و آمریکا در حالی به مرزهای ایران اسلامی هجوم آورد که انقلاب نوپای اسلامی در ابتدای راه پر فراز و نشیب خود قرار داشت، اضافه کرد: سردمداران نظام سلطه جهانی در خیال نابودی کامل و یکسره کردن کار جمهوری اسلامی با ابزار حمله نظامی بودند اما عزم و اراده ملی برخاسته از معارف دینی مردم، خیال خام آن ها را نقش برآب کرد.


حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به این که نبود آمادگی تجهیزاتی و تشکیلاتی برای مقابله با حمله نظامی جهان خواران به ایران اسلامی، افزود: آزاد سازی خرمشهر و جنگ هشت ساله تحمیلی نشان داد که چگونه در بحرانی ترین شرایط می توان با اتکا به خداوند متعال، عزم و تلاش عمومی و مدیریت جهادی به پیروزی دست یافت.


وی ادامه داد: یکی از مهم ترین دلایل اشغال خرمشهر به دست نیروهای عراقی خیانت بنی صدر به ملت و نظام ایران بود که موجب کشته شدن بسیاری از کودکان، زنان و فرزندان این مرز و بوم شد./1302/ت302/ب

ارسال نظرات