۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۷۱۷۲
معاون فرهنگی دانشگاه مازندران:

ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت در گرو درک و تحلیل صحیح آن است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی دانشگاه مازندران با اشاره به فرهنگ ماندگار جهاد و شهادت اظهار داشت: همه ما باید با احساس مسؤولیت در مسیر ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت گام بر داریم و زمینه درک و تحلیل این واقعه مهم را برای نسل جوان کشور فراهم کنیم.
حجت الاسلام محمود دياني، معاون فرهنگي دانشگاه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود دیانی، معاون فرهنگی دانشگاه مازندران عصر شنبه در ویژه سوم خرداد با عنوان «شهری در آسمان» که در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران برگزار شد با اشاره به فرهنگ ماندگار جهاد و شهادت اظهار داشت: همه ما باید با احساس مسؤولیت در مسیر ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت گام بر داریم و زمینه درک و تحلیل این واقعه مهم را برای نسل جوان کشور فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام دیانی با تأکید بر این که نگاه ما به خاطرات هشت سال دفاع مقدس و سالروز فتح خرمشهر تنها جنبه یک بزرگداشت ظاهری نباید باشد، افزود: کشور  ما نیازمند برخوداری همه جانبه از فرهنگ ایثار و شهادت و رفتارهای برخواسته از آن است.

 

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه مازندران اظهار داشت: ما به گذشته افتخار می کنیم اما آنها را چراغ راه آینده خود می دانیم و در عصرحاضر به باز تعریفی از فرهنگ شهادت و ایثار احتیاج داریم.

 

وی با تاکید بر ضرورت تبیین حماسه سوم خرداد برای نسل جوان امروز خاطرنشان کرد: بی شک برگزاری مراسم هایی مثل سالروزآزادی خرمشهر فرصت مناسبی است تا ایثارگری و شجاعت رزمندگان و خاطرات ارزشمند این روز برای نسل جوان بازگو شود و نباید فراموش نکنیم خیل عظیمی از این جوانان نمی توانستند در جنگ حضور داشته اند پس باید آنها را با فرهنگ شهادت و اهالی ایثار و جهاد مقدس آشنا کنیم.

 

حجت الاسلام دیانی ‌با بیان این‌که سوم خرداد‌ از جایگاه بسیار مهمی در تاریخ نظام اسلامی برخوردار است، اظهار داشت: آزاد‌سازی خرمشهر با اتکا به ایمان و عزت جوانان سرزمین اسلامی فتح شد.

 

وی تصریح کرد: سوم خرداد روز مقاومت، پیروزی، تجلی فرهنگ ایثار، شهادت و از خودگذشتگی ملتی است که با اتکا به قدرت لایزال الهی، حماسه ای جاوید آفریدند و با رویارویی با مستکبران، استعمارگران و دشمنان انقلاب، نظام و اسلام، الگویی ماندگار از فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس، برای نسل های بعدی ایران همیشه سرافراز برجای گذاشتند.

 

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه مازندران، سوم خرداد را نماد استقلال، استقامت و شرف ملت ایران اسلامی دانست و گفت: دشمنان در سوم خرداد به این باور رسیدند که هر ستمگر و متجاوزی در مقابل اندیشه، تفکر و فرهنگ ایثار و شهادت شکست خورده است؛ ما باید برای همیشه یاد و خاطره همه ایثارگران و شهیدان را گرامی بداریم./950/پ203/ب

ارسال نظرات