۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۲۰۷۱۷۳
آیت‌الله علوی گرگانی:

معرفی بزرگان دینی به نسل جوان امری ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی عالمان را وسیله هدایت و راهنمایی مردم خواند و گفت: معرفی بزرگان دینی اقدامی ارزشمند است و سبب آشنایی نسل جوان با علمای دین می‌شود.
2/ آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی امشب در دیدار امام جمعه خمین و مسؤولان برگزاری کنگره مصطفی خمینی، با بیان این‌که اسلام جایگاه ویژه‌ای برای علم و عالم قائل است، گفت: کسانی که برای شناساندن علما و بزرگان دینی به مردم تلاش‌ می‌کنند از اجر و پاداش بالایی نزد خداوند برخوردار هستند.

وی عالمان را وسیله هدایت و راهنمایی مردم خواند و ابراز کرد: هر کدام از علما ویژگی‌های منحصر به فردی دارند، البته این امر ضعفی را متوجه هیچ‌کدام نمی‌کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به ویژگی‌های پدر امام راحل، خاطرنشان کرد: پدر امام راحل انسانی عالم و مجاهد بود و این مسأله طبیعی است که چنین فرزندی از ایشان به یادگار بماند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: امام خمینی(ره) با روحیه‌ای قوی، با اخلاص و برخورداری از درجات بالای علمی و معنوی توانست نظامی الهی را در جهان به وجود بیاورد.

وی افزود: امام خمینی(ره) زمانی که در نجف اشرف تبعید بودند برای رسیدن به هدف والای خود برنامه ریزی می‌کردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه بر ضرورت معرفی علمای بزرگ دین تأکید کرد و افزود: برگزاری کنگره مصطفی خمینی اقدامی ارزشمند برای شناساندن هرچه بیشتر پدر امام راحل است.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: برگزار کنندگان این کنگره سبب آگاهی بخشی نسل جوان نسبت به خاندان امام راحل می‌شوند و قطعا این عمل شما اجر و پاداش الهی را به همراه خواهد داشت./927/پ202/ج

ارسال نظرات