۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳
کد خبر: ۲۰۷۱۸۷
آیت‌الله مهدوی:

رهبر انقلاب ذوب در دین است/ دشمن بی‌جهت به ولایت حمله نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که دشمن کانون اصلی نظام اسلامی را مورد نشانه قرار گرفته است، ابراز کرد: دشمن می‌داند که کدام قسمت را باید مورد توجه خود قرار دهد، فدایی رهبر باید از مقام ولایت محافظت کنند و نور ایشان را به دیگران باید منتقل کنند.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در دیدار با حجت‌الاسلام محمدمهدی محققی، مدیرعامل خبرگزاری رسا، دبیران و خبرنگاران این رسانه حوزوی با تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) گفت: وظیفه سنگینی نسبت به حکومت و رهبر داریم، ما باید فدایی رهبر باشیم، هستی‌مان باید وقف دین و نظام اسلامی باشد و به برکت این دین و نظام اسلامی نباید چیزی برای خودمان نگاه نداریم، البته شخص رهبری مد نظر نیست به این دلیل که ایشان ذوب در دین شده است.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر این‌که دشمن کانون اصلی نظام اسلامی را مورد نشانه قرار گرفته است، ابراز کرد: دشمن می‌داند که کدام قسمت را باید مورد توجه خود قرار دهد، فدایی رهبر باید از مقام ولایت محافظت کنند و نور ایشان را به دیگران باید منتقل کنند.

وی به مقایسه نظام اسلامی با سایر کشورها همچون مصر، سوریه و عراق پرداخت و بیان کرد: به برکت رهبر معظم انقلاب، خون شهدای انقلاب و عنایات ویژه‌ای الهی نظام اسلامی محفوظ مانده و پیشرفت کرده است، ما نیز وظیفه داریم که حرکت کنیم، تلاش کنیم و مردم را بیدار کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تکیه بر رهبری معجزه‌گونه رهبر معظم انقلاب و همچنین تکیه بر بحث سوریه، مباحث حزب‌الله لبنان را از وظایف رسانه‌های حوزوی برشمرد و اظهار کرد: باید شکر وجود داشتن چنین رهبری را به جا بیاوریم و هم باید در این زمینه تحدی کنیم.

وی با بیان این‌که اگر در زمینه تبلیغ اسلام قدم برداشتیم، خداوند نیز دل‌ها را منعطف و نرم می‌کند، بیان کرد: رسانه‌ها در دو موضوع تحدی درباره موضوعات مختلف دینی مانند ضرورت چادر و همچنین انتشار معجزات مختلف شیعه فعالیت جدی شود.

آیت‌الله مهدوی گفت: نظام اسلامی سبب بازشدن عرصه‌های جدیدی در تبلیغ اسلام شده است، تنها و تنها دین خالص در رسانه‌ها مطرح شود و دیگر مخالفان به چالش و تحدی کشیده شود تا حقانیت مکتب تشیع به دیگران شناسانده شود.

وی خاطرنشان کرد: آن چه که برای طلاب بسیار مهم است، تقویت ایمان در مرحله عین‌الیقینی است که برکات بسیار زیادی دارد،‌ اگر طلبه ایمانش ضعیف باشد، موفق نخواهد شد، طلبه برای یافتن خداوند به حوزه آمده است و باید ذات باری تعالی را بیابد.

به جای انتقاد توهین نکنیم

وی اظهار کرد: طلبه باید متصف به صفات ائمه(ع) شود و اگر این سرمایه را یافت نباید از چیزی نگران باشد و کسی که تقوا داشته باشد دشمن هیچ کاری نمی‌تواند علیه او انجام دهد، راه مقابله با تهاجم فرهنگی تقویت ایمان و مجهزشدن به لباس تقوا است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری انسانی دارای تقوا را تیزبین، بصیر و آینده‌نگر خواند و اظهار کرد: امروزه جوانان بسیاری دارای شبهات بسیاری هستند، باید در برابر شبهات مصون شوند و به گونه‌ای پاسخ شبهات داده شود که دشمنان نتوانند اهداف خود را دنبال کنند.

وی با تأکید بر رعایت اخلاق انتقاد در رسانه و با بیان این‌که در بسیاری جاها انتقاد معیار و مبنای درستی مشخص نشده است، اظهار کرد: باید در انتقاد میان خود فرد و نیت فرد و عمل او یعنی میان حسن فاعلی و سوء فعلی تفاوت گذاشته شود، باید انتقاد به عمل وارد شود و بگوییم شما انسان خوبی هستی و به دنبال توهین کردن به فرد نباشیم.

آیت‌الله مهدوی گفت: در همه رسانه‌ها باید توجه شود که انتقاد کردن سبب از میان برداشتن آبروی افراد نشود، بلکه عمل افراد باید مورد چالش قرار گیرد زیرا مرز میان انتقاد و توهین مشخص شده است، متأسفانه بعضی از نشریات ارزشی نیز به جای انتقاد گاه به افراد توهین می‌کنند.

وی اظهار کرد: هر کس بخواهد علیه انقلاب فعالیت بکند یا کاری را صورت دهد، نه تنها این فعالیت‌های علیه انقلاب به سود وی نخواهد بود، بلکه راه به جایی نخواهد برد و خود متضرر خواهد شد.

خبرگزاری‌ها اندیشه مردم را مورد خطاب خود قرار دهند

وی با اشاره به این‌که رسالت رسانه یکی از رسالت‌های بسیار بزرگ و پراهمیت در دنیای امروز است، افزود: شایسته است همان محورهایی که در بحث وحی نسبت به انبیا گفته شده است برای یک خبرگزاری نیز صدق کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در تلقی وحی، در حفظ وحی و در ابلاغ به مردم امین هستند، خبرگزاری‌ها نیز باید در جمع‌آوری اخبار، حفظ صحیح اخبار و انتشار آن در فضای جامعه باید امین باشند.

وی با امین خواندن خبرگزاری رسا و اظهار رضایت از نحوه انتشار اخبار این رسانه حوزوی اظهار کرد: برخی از رسانه‌ها سر سفره انقلاب نشسته‌اند و از نظام بهره می‌گیرند و باید شکر عملی این نظام را به جای آورند، اما در موضع‌گیری‌های آنان اثری از انقلاب دیده نمی‌شود.

آیت‌الله مهدوی بیان کرد: فرقی میان ابلاغ و تبلیغ است، ابلاغ و تبلیغ هر دو رساندن پیام به دیگران است، اما در ابلاغ صدور از فاعل مورد توجه است، اما در تبلیغ رسیدن پیام به مخاطب ملاحظه شده است و محل صدور آن زیاد مورد توجه نبوده است.

وی بیان کرد: یک خبرگزاری باید به مسأله تبلیغ یعنی رساندن پیام به فکر مردم توجه ویژه نشان دهد، دین ما یک دین استدلالی و عقلانی است، مراجع تقلید هر کدام یک سنگر بزرگ دین را حفظ کرده‌اند و به تمام سؤالات مخاطبان پاسخ‌گویی می‌شود.

تحدی علمای اسلام در همه مکان‌ها و زمان‌ها

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر این نکته که علمای ما در هر مکان و زمان حاضر هستند با هر فرقه‌ای مناظره کنند و تنها در برابر دلیل سر فرودمی‌آورند، ابراز کرد: اسلام بر روی آزادی و حریت تأکید ویژه‌ای دارد و این‌که انسان باید بر اساس عقلانیت انتخاب خود را انجام دهد.

وی ابراز کرد: آزادی فکر را دین به ما یاد داده است، در هر زمینه‌ای به عنوان مثال چادر مشکی یا حرام بودن موسیقی دلایل بسیاری وجود دارد که اگر انسان بر اساس استدلال حرکت کند، می‌تواند در این زمینه بسیار کار کرد.

آیت‌الله مهدوی پرداختن به کرامات و معجزات تشیع در رسانه را نیز از زمینه‌های رسانه‌های حوزوی دانست و ابراز کرد: اگر دنیای مسیحیت و یهود به برخی از معجزات شیعه دست داشتند این معجزات را تبلیغ می‌کردند اما متأسفانه ما به این موضوع توجه نکرده‌ایم و این معجزات را کتمان می‌کنیم.

وی به برخی از این معجزات اشاره کرد و گفت: انشقاق قمر،‌ کشتی نوح، سنگی در جهرم که اسامی ائمه(ع) بر روی آن نوشته می‌شود و در پایان سال محو می‌شود، سنگی باقیمانده از حضرت داود(ع) که نام پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) بر روی آن درج شده و توصیه به پیروی از ایشان شده است، از این دست معجزات هستند.

در این دیدار نیز حجت‌الاسلام محمدمهدی محققی، مدیرعامل خبرگزاری رسا با تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) و با تقدیر از موضع‌گیری‌ها و تبیین‌های آیت‌الله مهدوی در ایام فتنه 88 ابراز کرد: ساده‌زیستی، مردمی بودن و حضور شما برای مردم اصفهان بسیار مفید بوده است./914/پ201/س

ارسال نظرات