۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۰۷۲۵۴
آیت الله شفیعی:

فرمانداران همگام با مردم در نمازهای جماعت شرکت کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اسلام دین میز و صندلی نیست و باید مسؤولان در بین مردم دیده شوند، خطاب به فرمانداران و استاندار خوزستان گفت: فرمانداران همگام با مردم در نمازهای جماعت شرکت کنند.
آيت الله شفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز در همایش ستاد اقامه نماز استانداری و فرمانداری های خوزستان با تسلیت سالروز شهادت هفتمین اختر تبناک امامت و ولایت حضرت امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: نخستین چیزی که در روز قیامت از آن سؤال می شود نماز است که اگر درست نبود بقیه اعمال نیز از بین رفته و مردود هستند و به آنها رسیدگی نمی شود.

وی حفظ قالب و تقید به اقامه اول وقت نماز را دو موضوع با اهمیت عنوان کرد و افزود: حیف است انسانی که به حج می رود و روزه هم می گیرد نمازش صحیح نباشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این نکته که استاندار و فرمانداران در نماز جماعت حضور یابند، بیان داشت: وقتی که چند روز این کار را پشت سر هم انجام دادند برای آنها عادت می شود و همواره در نمازهای جماعت حضور خواهند یافت.

وی تصریح کرد: وقتی دیگران حضور فرماندار و مسؤولان شهر خود در نمازهای جماعت را دیدند تشویق می شوند تا آنها هم این کار را انجام دهند.

آیت الله شفیعی با توصیه به فرمانداران برای حضور نمازهای جماعت مساجد شهر خود تصریح کرد: این کار سبب می شود تا مسؤولان شهر در دسترس مردم باشند.

وی تأکید کرد: فرمانداران برای حضور در نماز جماعت هیچ عذر و بهانه ای نیاورند؛ زیرا خستگی همواره خواهد بود.

استاد حوزه علمیه اهواز با تأکید بر این نکته که تقید به اقامه نماز در اول وقت باید برای همگان دارای اهمیت باشد، خاطرنشان کرد: اگر کسی از برادران دینی برای نماز اول وقت ارزشی قائل نبود نمی توان به او اعتماد کرد.

وی یکی از شرایط داشتن عدالت را حضور در اجتماع عنوان کرد و گفت: حضور در نمازهای جمعه و جماعات، تشییع شهدا به ویژه شهدای گمنام و تشییع مؤمنان از جمله نمونه های حضور در جامعه است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نماز را بهترین راه ارتباط با خداوند دانست و یادآور شد: حضرت علی(ع) در آخرین لحظات عمر خود همه را به نماز سفارش کرد.

وی با تقدیر از برگزار کنندگان همایش ستاد اقامه نماز استانداری و فرمانداری های خوزستان ابراز داشت: امیدواریم این برنامه ها به صورت منظم برگزار شود نه این که هر وقت دلمان خواست آن را انجام دهیم.

آیت الله شفیعی با اشاره به اهمیت برپا داشتن نماز در اول وقت اظهار داشت: امام حسین(ع) در ظهر عاشورا نماز خود را در اول وقت برپا کرد./9463/پ202/غ

ارسال نظرات