۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۰۷۲۶۶

آزمون مراکز تخصصی حوزه ۹ خرداد برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ آزمون متمرکز رشته‌های تخصصی (سطح ۲ و سطح ۳) ویژه برادران حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سال تحصیلی ۹۴-۹۳، ۹ خرداد ماه برگزار می‌شود.
آزمون ورودي مراکز تخصصي حوزه‌هاي ‌علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آزمون متمرکز رشته‌های تخصصی (سطح 2 و سطح 3) ویژه برادران حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سال تحصیلی 94-93، 9 خرداد ماه برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، پذیرش متمرکز رشته‌های تخصصی (سطح 2 و سطح 3) تا 30 اردیبهشت ماه به صورت اینترنتی صورت گرفت.

دارا بودن اتمام سطح یک برای شرکت در آزمون مقطع سطح دو و دارا بودن اتمام سطح دو برای شرکت در آزمون مقطع سطح سه از جمله شرایط پذیرش در این مراکز علمی است.

داشتن حداکثر سن برای سطح دو 30 سال و برای سطح سه 34 سال اعلام شده است، کسب امتیاز لازم در آزمون ورودی و مصاحبه علمی و اقدام به ثبت نام پس از پذیرفته شدن نهایی در واحدهای آموزشی تخصصی از دیگر شرایط پذیرش در این مراکز علمی به شمار می‌آید.

منابع عمومی آزمون ورودی در سطح 2 و3 مربوط به دروسی است که متقاضیان تمام رشته‌های یک سطح تحصیلی ملزم به پاسخ گویی آن خواهند بود.

سؤال‌های منابع عمومی صرفاً به صورت چهار گزینه‌ای خواهد بود و تعداد سؤالات عمومی در سطح 2، 50 سؤال و در سطح 3، 20 سؤال اعلام شده است.

منابع تخصصی آزمون ورودی در سطح 2و3 مربوط به دروسی است که در هر رشته و گرایش تخصصی برای داوطلبان آن به صورت خاص در نظر گرفته شده است.

سؤال‌های منابع تخصصی به صورت تستی خواهد بود مگر اینکه بر اساس توافق و تایید واحدهای مجری رشته لزوم سؤالات تشریحی احراز شده باشد.

به پاسخ‌های غلط تستی نمره منفی تعلق خواهد گرفت و هر 3 پاسخ غلط یک امتیاز مثبت را خنثی خواهد کرد.

نتایج آزمون کتبی حداکثر 3 هفته پس از برگزاری آزمون توسط معاونت آموزش و امور حوزه‌ها به مدیریت‌های استانی و واحد‌های آموزشی تخصصی ابلاغ و پس از هماهنگی با واحدهای آموزشی به داوطلبان اعلام خواهد شد.

حداقل نمره قبولی در آزمون کتبی کسب 50 درصد از مجموع امتیازات است.

شایان ذکر است، رشته‌های تخصصی، شاخه‌هایی از علوم اسلامی هستند که نیاز امروز جامعه، توسعه و تقویت آن‌ها را می‌طلبد این رشته‌ها که هر یک سابقه‌ای دیرین در تلاش‌های علمی حوزه و حوزویان دارند هم پای علم اصیل و ممتاز فقه همواره مورد توجه عالمان جامع اندیش حوزه‌ها بوده‌اند. /917/ت303/ن

ارسال نظرات