۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۰۷۲۶۸

دیدار وزیر ورزش با آیت الله صفایی بوشهری

خبرگزاری رسا ـ وزیر ورزش و جوانان با آیت الله صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کرد.
ديدار وزير ورزش و جوانان با آيت الله صفايي بوشهري
به گزارش خبرگزاری رسا، گودرزی وزیر ورزش و جوانان در سفر خود به استان بوشهر با آیت الله صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر در این دیدار با بیان اینکه مقام معظم رهبری، ورزش را یک ضلع از اضلاع ثلاثه دوران جوانی می‌دانند، افزودند: متأسفانه این مقوله در فرهنگ مدیریت کلان اجتماع هنوز جایگاه ویژه خود را پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه ورزش یک عمل و فضای بنیادین برای سالم‌سازی در جامعه است و پرداختن به این حوزه در واقع پرداختن به مقوله استراتژیک است، فرمودند: کشوری می‌تواند در عرصه‌های مختلف موفق باشد که بتواند در عرصه سلامت، نشاط روحی و جسمی و غرور و افتخار ملی موفق باشد.

  آیت الله صفایی بوشهری عنوان در ادامه گفت: ورزش در ایران نیاز به تحول عمیق فردی و فراملی دارد و برای این امر تولید منابع انسانی و سند توسعه چشم‌انداز دقیق و مناسب یک ضرورت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان  کرد: ورزش همگانی موجی است برای سلامت جامعه و خداوند در فضای جسمی انسان تمام ابزار را برای حرکت قرار داده است.

ایشان در ادامه بیانات خود  اظهار کرد: رویکرد مردم ایران به ورزش همگانی مناسب است اما این رویکرد با توجه به نرخ جغرافیایی جمعیتی و نرخ شهرنشینی و مدرنیسمی که در کشور وجود دارد، نیاز به ورزش همگانی بیشتر از همیشه احساس می‌شود.

  آیت الله صفایی بوشهری همچنین با بیان اینکه نیازمند ورزش همگانی و توسعه آن در شکل های خصوصی و عمومی هستیم، تصریح کرد: باید فرهنگ ورزش همگانی را با انجام کار علمی جامعه‌شناسی نهادینه شود.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در سند چشم‌انداز ورزش، می‌توان برای هر استان، ورزشی را بومی سازی کرد، ابراز  کرد: باید در یک نقشه جامع آمایش حسب سند چشم‌انداز برای هر استان، تقسیم برنامه و استعدادیابی و رشد لازم ایجاد شود.

وی با بیان اینکه وزارتخانه‌هایی موفق هستند که طراح، برنامه ریز، هدایتگر، ناظر و باز تولید پروژه‌های فوق روز کنند، افزود: درگیری وزارت ورزش با حوزه ورزش حرفه‌ای یکی از خطرات این وزارت خانه است.

  آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه زیرساخت‌های ورزش در ایران برحسب نگاه آمایش تنظبیم نشده است، بیان کرد: ورزش و نرخ رشد جمعیت ما بسیار جلوتر از زیرساخت‌های ورزش است و متأسفانه این فرهنگ نیز القا شده که ورزش با زیرساخت‌ها همراه است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بر طراحی سند ورزش قهرمانی تاکید کردند و ادامه داد: در ورزش قهرمانی به کارهای زیربنایی نیاز داریم، ورزش قهرمانی پرخرج است اما این ورزش هم اکنون در کشور ما درآمدزا نیست و با چالش‌های جدی مواجه است.

وی با اشاره به موضوع سرمایه گذاری وزارت نفت در ورزش استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به منابع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر، لازم است که وزارت نفت در ورزش استان بوشهر، ورود و در این زمینه سرمایه گذاری کند و اعتبارات لازم را تخصیص دهد./998/د101/س

ارسال نظرات