۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۰۷۲۷۴
حجت الاسلام صمدی آملی:

امنیت امروز کشور به برکت خون های پاک شهدا حاصل شده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صمدی آملی، شهدا را بهترین سرمایه برای انقلاب اسلامی دانست و گفت: امنیت امروز کشورمان به برکت خون پاک شهدا و هدایت حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام صمدي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام داود صمدی آملی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در یادواره شهدای والامقام خاورمحله شهرستان آمل که در مسجد علامه حسن زاده آملی برگزار شد با بیان این که دوران دفاع مقدس هم جلوه های صفات شجاعت، حکمت و در مجموع در یک سطح بالایی و قابل قبول شاهد بودیم، ادامه داد: رزمندگان ما شجاع و عفیف بودند و در دایره حکمت از دانایی برخوردار بود.

 

حجت الاسلام صمدی آملی اظهار داشت: امروز امنیتی که در ایران اسلامی حکمفرما است به برکت خون پاک شهدا و هدایت حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی است و مسؤولان اتحاد داشته باشند و اگر کدورتی دارند کنار بگذارند و به این مردم خدمت کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: خط و مشی شهدای ما صفا و صمیمیت اصحاب و یاران امام حسین(ع) بود که حول محور آن انسان الهی به کمالات عالیه انسانی رسیدند.

 

حجت الاسلام صمدی آملی، گفت: اگر امروز می خواهیم سعادتمند شویم یا سعادت به دست آمده را حفظ کنیم باید مسیر شهدای گرانقدر را ادامه دهیم که از خود گذشتند و به دنیا توجهی نداشتند.

 

شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی، بیان داشت: آمل تنها شهری بود که در آن ایام و سال های خفقان سیاسی، نظامی، حکومتی و خفقان افکار نزول یافته، حقایق و معارف قرآنی و روایی از متون و اسرار روایات به سراسر جهان منتشر می شد.

 

وی با اشاره به این که در همان زمان نامه ای از حضرت امام آمد که ایشان فرمود شخصیت های علمی باید محافظت شوند، تصریح کرد: هرچه می خواستند برای علامه حسن زاده محافظ بگذارند ایشان قبول نکرد تا این که تصمیم بر این شد تا شهید نادر خضری که هم محله ای علامه بود از ایشان محافظت کند که این شهید بزرگوار با ترفندهای خاص از علامه حفاظت می کرد اما نمی توانست از چشم های تیزبین آقا سالم به در رود.

 

حجت الاسلام صمدی آملی، ادامه داد: علامه حسن زاده می فرمود من به شما قول می دهم هیچ گزندی از دشمنان نمی رسد و در اصل من باید شما را حفظ کنم نه این که شما من را حفظ کنید.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که 45 سال است که علامه حسن زاده مقلد دارد، بیان داشت: فردی به شهر آمد و گفت حسن زاده که مجتهد نیست و این فرد اگر زندگی نامه علامه را می خواند می دید رساله مناسک حج ایشان برای سال 1390 هجری شمسی بوده و تایید اجتهاد آیت الله از سوی علامه شعرانی و تاییدی در فقه اکبر و اصغر است.

 

وی، افزود: اگر کسی می خواهد اجتهاد خود را اظهار کند مناسک حج می دهد که آیت الله حسن زاده 45 سال قبل این کار را انجام داد و ما بهانه شدیم تا در چند سال اخیر چاپ شد و در اوایل پیروزی انقلاب حواشی بر عروه الوثقی را حاشیه فقهی زدند و هم رساله عملیه آماده برای طبع داشتند و فکر می کنم به جهت احترام امام و دیگران هرچه کردیم تن ندادند تا رساله ایشان عملی شود.

 

شاگرد برجسته آیت الله حسن زاده آملی با تاکید بر این که علامه حسن زاده گوهر گران بهای جهان بشریت است، تصریح کرد: هر انسانی و با هر مسلکی اگر می خواهد به فعلیت و خوسازی برسد باید طبق حساب بالا رفته که در آن زمان می بیند قرآن مجمع کتب، اسلام دین صمد الهی و بهتر از حضرت محمد(ص) در عالم پیدا نمی شود و همه انسان های خوب جلوه ای از این چهره بزرگوار هستند.

 

حجت الاسلام صمدی آملی، بیان داشت: در ایام دهر و روزگار نفحه ها از عالم غیب می وزد که ما باید خود را در معرض آن ها قرار دهیم تا در مسیر شهدا باشیم.

 

وی در پایان، تاکید کرد: باید اجتماع را الهی، نطفه ها را تطهیر و مربیان و دوستان خوبی برای خود به دست آوریم که ما را به جایگاه ارزنده ای می رساند./1314/پ202/ب

ارسال نظرات