۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۰۷۲۷۵
نماینده شهرستان نور در مجلس:

حاکمیت روح جهادی زمینه ساز پیشرفت نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس با بیان این که ایمان بر هر جنگ آور و آلات جنگی برتر است، تصریح کرد: سلاح رزمندگان کشورمان در هشت سال دفاع مقدس ایمان و تکیه بر ارزش های دینی بود.
عبدالوحيد فياضي، نماينده مردم نور و محمودآباد در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، عبدالوحید فیاضی، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در  همایش بزرگداشت سوم خرداد که در شهرستان نور برگزار شد با بیان این که سوم خرداد در تاریخ ایران برجسته است، گفت: باید تلاش ارزنده ای در راستای ترویج حماسه های والایی چون آزاسازی فتح خرمشهر وجود داشته باشد.

 

وی با بیان این که سوم خرداد یادآور از خودگذشتگی و ایثار فرزندان انقلاب اسلامی در دفاع از نظام اسلامی است، گفت: سوم خرداد ماه نقطه عطفی در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

فیاضی با بیان این که ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس تنها با رژیم بعث عراق در جنگ نبود، افزود: بسیاری از کشورهای غربی از صدام برای جنگ با ایران حمایت می کردند.

 

نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس با بیان این که فتح خرمشهر با هیچ تئوری جنگی تناسب ندارد، تصریح کرد: تنها ایمان و تقوای الهی رزمندگان بود که موجب پیروزی در عملیات بیت المقدس شد.

 

فیاضی با بیان این که ایمان بر هر جنگ آور و آلات جنگی برتر است، تصریح کرد: سلاح رزمندگان کشورمان در هشت سال دفاع مقدس ایمان و تکیه بر ارزش های دینی بود.

 

وی با بیان این که فتح خرمشهر با سلاح ایمان به نتیجه رسید، گفت: تنها با سلاح ظاهری نمی توان بر دشمن غلبه کرد.

 

فیاضی با بیان این که رزمندگان در عملیات بیت المقدس با تکیه بر امدادهای غیبی توانستند دشمن را به زانو درآورند، بیان داشت: فتح خرمشهر زمینه ای را برای دیگر فتوحات جنگ فراهم کرد.

 

نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس با بیان این که نگاه دنیا پس از فتح خرمشهر به ایران اسلامی متفاوت شد، تصریح کرد: آزاد سازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس بسیاری از معادلات بین المللی را بر هم زد.

 

وی بر ضرورت زنده نگه داشتن آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس در جامعه تأکید کرد و گفت: ناگفته های جنگ باید برای نسل جوان جامعه به خوبی تبیین و تشریح شود.

 

فیاضی با بیان این که دشمنان به دنبال استفاده از جنگ نرم در راستای پیشبرد اهداف خود هستند، بیان داشت: امروز جنگ نرم‌افزاری و رسانه‌ای شد و آلات این مبارزه نیز متفاوت و نرم است که همگان باید مراقب بوده و با برنامه ریزی ارزنده در این راستا تلاش شود.

 

نماینده مردم نور در مجلس، تصریح کرد: از لحاظ تئوری جنگ‌آور و رزمنده کسی است که در دانشگاه‌های نظامی تحصیل کرده و از نظر علمی فنون نظامی را آموزش دیده باشد اما دفاع مقدس و فتح خرمشهر و دیگر پیروزی‌ها در میدان مبارزه ما با دشمن این تئوری را نادیده گرفت و نشان داد ایمان بر هر جنگ‌آور و آلات جنگی برتر است.

 

وی، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس جوانان، نوجوانان، میانسالان و پیرمردانی بودند که هرگز در دانشگاهی آموزش ندیدند و در مراکز بسیج با سلاح معمولی مانند ام یک، ژسه و یا کلاشینکف آموزش نظامی دیدند و راهی جبهه‌ها شدند و همین افراد فرمانده و اداره کننده جنگ بودند و بعد از پیروزی در عملیات‌ها با برخی از جنگ‌افزارهای مدرن آشنا می‌شدند.

 

نماینده مردم نور در مجلس، تاکید کرد: امروز تکلیف و وظیفه ما در جامعه مدیریت جهادی با همان شکل و شیوه‌ای که در عملیات بیت‌المقدس و پیروزی خرمشهر بوده است و چنان چه روح جهادی و بسیجی بر مدیریت حاکم باشد قطعا پیروز میدان در همه زمینه‌ها  خواهیم بود.

 

وی با اشاره به این که سالروز آزادسازی خرمشهر به عنوان یک روز ملی در کشور شناخته شده است، افزود: از این مقطع به بعد، جنگ در جبهه نیروهای نظامی ایران از حالت دفاعی خارج شد و به صورت تهاجمی درآمد و آغازی بر پیروزی های پیاپی بعدی شد و به همین دلیل بود که از فردای آزادسازی شهر خرمشهر هیأت های صلح بین‌المللی مأموریت خود را برای متوقف کردن جنگ آغاز کردند و صدور قطعنامه‌های بازدارنده سازمان ملل آغاز شد.

 

فیاضی در پایان، گفت: آزادسازی خرمشهر با تکیه بر علم و ایمان نیروهای داخلی، از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود، همانطور که  امام خمینی(ره) نیز در این رابطه تصریح داشتند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد.» که به هر حال ملت ایران از این میدان، پیروزمندانه خارج شد./1314/پ202/ب

ارسال نظرات