۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۰۷۲۸۴
به منظور پوشش ویژه رسانه ای ماه رمضان در خراسان شمالی؛

نشست تخصصی مدیران کل تبلیغات اسلامی و صدا و سیما برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست تخصصی برنامه ریزی و هم اندیشی برای پوشش ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در رسانه ملی در خراسان شمالی؛ با حضور مدیران کل و معاونان تبلیغات اسلامی و صدا و سیمای این استان برگزار شد.
نشست مديركل تبليغات اسلامي و صدا و سيماي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، روز یکشنبه نشست تخصصی مدیران کل و معاونان ادارات تبلیغات اسلامی و صدا و سیمای خراسان شمالی به منظور برنامه ریزی و هم اندیشی برای پوشش ویژه رسانه ای برنامه های ماه مبارک رمضان در این استان برگزار شد.

در این نشست که کارشناسان مذهبی و رسانه ای استان خراسان شمالی نیز حضور داشتند؛ پس از ارائه برنامه های پیشنهادی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ماه رمضان امسال و تبادل نظر بین کارشناسان این دو نهاد، مدیرکل صدا و سیمای استان برای پوشش برنامه های ماه مبارک رمضان در مرکز و شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی اعلام آمادگی کرد.

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی نیز در این نشست جزء خوانی قرآن کریم در مراکز شهرستان های مختلف، تولید برنامه های صوتی و تصویری از روحانیان مستقر و هجرت در سطح استان، ضبط و پخش نمازهای جماعت ائمه جمعه استان و مبلغان اعزامی و تهیه و تولید برنامه های افطاری و پخش اقامه نماز جماعت اول وقت در مساجد شاخص استان را از جمله برنامه های پیشنهادی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به صدا و سیمای استان برای ماه رمضان ذکر کرد.

وی پوشش رسانه ای برنامه های شب های قدر، استفاده از روحانیان و کارشناسان مذهبی در برنامه های صدا و سیما، ضبط و پخش برنامه های محوری تبلیغات اسلامی از جمله سخنرانی سخنرانان و روحانیان شاخص، بیان احکام ویژه ماه مبارک رمضان در برنامه های صدا و سیما از سوی کارشناسان مذهبی و استفاده از قاریان استانی عضو دارالقرآن کریم در برنامه های این ماه را از دیگر پیشنهادهای اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برای ماه میهمانی خدا دانست.

حجت الاسلام روحانی نیا عنوان کرد: همچنین پخش اذان و قرآن به طور زنده از صدا و سیمای استانی، مصاحبه با مبلغان اعزامی اداره کل تبلیغات اسلامی به مساجد مناطق محروم، ضبط و پخش جلسات تفسیر قرآن حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد که همزمان با ماه رمضان برگزار می شود، شرح دعای وارده در ماه رمضان و فضاسازی و برنامه ریزی برای نماز عید فطر از دیگر انتظارات اداره کل تبلیغات اسلامی از رسانه ملی در استان به شمار می روند.

به گفته وی علاوه بر اقدامات فوق این اداره کل برنامه های دیگری نظیر فضاسازی قبل از ماه رمضان از جمله غبارروبی مساجد و حسینیه ها در دهه آخر شعبان، برگزاری همایش های هم اندیشی مبلغان پیش از فرا رسیدن ماه مبارک، انتخاب مناجات خوانهای برجسته استان و ساماندهی آنها برای حضور در برنامه های ماه مبارک، توجه به افطاری ایتام و مستمندان، برگزاری محافل انس با قرآن و ... را برای ماه رمضان در دستور کار دارد که این برنامه ها نیز از سوی صدا و سیمای استانی پوشش داده می شود.

گفتنی است، پارسال اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در آستانه ماه مبارک رمضان 900 روحانی شامل 780 روحانی مبلغ و 120 بانوی مبلغه را به مساجد مناطق شهری و روستایی استان اعزام کرد.

روحانیان و مبلغان اعزامی به مساجد روستاها و شهرهای استان خراسان شمالی علاوه بر پیگیری برنامه های اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به سؤالات و شبهات جوانان، برنامه های دیگری نظیر شبی با قرآن، تفسیر قرآن مجید و ... را نیز در ایام ماه مبارک رمضان در مساجد برگزار می کنند./9314/پ202/ب

ارسال نظرات