۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۲۰۷۳۳۴
آیت الله شفیعی:

ایستادگی مردم دزفول توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ایستادگی مردم دزفول توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرد، گفت: با این که امام گفته بودند زن و بچه ها در شهر نمانند ولی مردم دزفول ایستادند و در مقابل دشمن مقاومت کردند.
آيت الله شفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در همایش روز مقاومت و پایداری دزفول در تالار اجتماعات امام خامنه ای مجتمع فرهنگی ورزشی فجر اهواز با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن دفاع مقدس گفت: دشمنان در جنگ قصد تجزیه خوزستان را داشتند ولی مقاومت مردم اجازه این کار را به آنها نداد.

 

وی با بیان این که ایستادگی مردم دزفول داوطلبانه و از روی رغبت بود، افزود: با این که امام گفته بودند زن و بچه ها در شهر نمانند ولی مردم دزفول ایستادند و در مقابل دشمن مقاومت کردند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری این مطلب که صدام قصد اشغال خوزستان را داشت تصریح کرد: ایستادگی مردم شهرهای گوناگون خوزستان به ویژه اهالی شهر دزفول توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرد و مانع از جدا شدن خوزستان از پیکره ایران شد.

 

وی با تاکید بر این مطلب که دزفول فقط منحصر در جبهه و جنگ نمی شود متذکر شد: این شهر از زمان شیخ انصاری بوده و علمای بزرگی را در دامن خود پرورش داده است.

 

استاد حوزه علمیه اهواز با اشاره به این مطلب که مقاومت مردم دزفول برکات زیادی داشته است عنوان کرد: با این که چندین سال از پایان جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس می گذرد ولی آن آثار و برکات این ایستادگی در حال نمایان شدن هستند.

 

وی با بیان این که مردم دزفول امتحان بزرگی را پس داده اند افزود: خاطرات تلخ دزفول برای متلاشی کردن یک کشور کافی است ولی مردم این شهر صحنه را خالی نکردند و در مقابل دشمن ایستادند.

 

پدر شهید سید مرتضی شفیعی نیز با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مقاومت دزفول بیان داشت: باید ابعاد دیگر شهر دزفول مانند ابعاد فلسفی و طبابت این شهر بررسی شود؛ زیرا دزفول قبل از دوران دفاع مقدس نیز بوده است ولی بعد از آن پایتخت مقاومت و پایداری نام گذاری شد.

 

وی با یادآوری ایستادگی مردم در مقابل دشمن تصریح کرد: با گذشت چند سال از پایان جنگ تحمیلی ولی فرزندان دزفول آمادگی دارند با همان روحیه مقاوم از انقلاب اسلامی دفاع کنند./9463 /پ202/ب

ارسال نظرات