۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۲۰۷۳۴۶
آیت الله ایمانی با تقدیر از عملکرد دستگاه قضا در برخورد با مفسدان اقتصادی:

برخورد با مفاسد اقتصادی باید قاطعانه و به موقع صورت گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس برخورد با مفسدان اقتصادی را بسیار ارزشمند و اثر گذار دانست و گفت: این برخوردها باید به موقع و بجا صورت بگیرد.
آيت الله اسد الله ايماني، امام جمعه شيراز آيت الله اسد الله ايماني، امام جمعه شيراز

 آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، کار قوه قضاییه در برخورد با مفسدان اقتصادی را بسیار ارزشمند و اثرگذار دانست و اظهار داشت: این کار به شجاعت نیاز دارد؛ برخورد با مفسدان باید به موقع و بجا صورت بگیرد.

 

وی افزود: وقتی با تحقیق و بررسی دقیق ادله لازم برای مفسد فی الارض پیدا شد باید قدرت اجرایی برخورد با چنین شخصی را بدست آورد؛ برخورد با مفاسد عاملی است برای رشد خوبی ها و بالندگی ارزش ها؛ بنابراین هرگاه بتوانیم فساد یک مجموعه را قطع و ریشه کن کنیم، خوبی ها فضای رشد پیدا می کنند.

 

امام جمعه شیراز برخورد قاطع با مفاسد را به هرس کردن درختان تشبیه کرد و گفت: همان گونه که نمو درخت به قطع شاخ و برگ های اضافی است، نمو انسان ها نیز به قطع زشتی ها است؛ رشد انسان در تزکیه است؛ تزکیه یعنی زشتی های فردی و اجتماعی را از بین بردن.

 

آیت الله ایمانی خاطرنشان کرد: با توجه به این که ما به دنبال شکوفایی و سلامت اقتصاد هستیم باید عوامل فساد آفرین در این زمینه را قلع و قمع کنیم؛ اقتصاد بخش مهمی از شعار امسال است بنابراین دستگاه قضایی باید با از بین بردن علف های هرز پایه های اقتصاد را محکم کند.

 

وی در پاسخ به رسانه های دشمنان که ایران را به عدم رعایت حقوق بشر متهم می کنند، گفت: خود آن کشورها هرکس را که لازم بدانند باید از بین برود با مواد سمی مرگ آور و یا از طرق دیگر از جامعه حذف می کنند؛ این یک تعارف است که کشوری ادعا کند اعدام ندارد؛ آنها قوانینی در این زمینه دارند و موارد اجرای آن نیز بسیار مشاهده شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به آیه«وَ لَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاةٌ یَا أُولِی الْأَلْبَابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ‌«ابراز داشت: امکان ندارد جامعه ای بدون قصاص و حدود بتواند به حیات خود ادامه دهد، زندگی انسان های خردمند در قانون قصاص نهفته است؛ این که برخی برخلاف عملکرد خود می گویند این کارها با عواطف بشری سازگار نیست، نوعی بازی سیاسی است.

 

امام جمعه شیراز با تأکید بر این که اجرای اعدام در همه کشورها وجود دارد، افزود: در زندگی فردی نیز گاهی انسان مجبور می شود یک عضو زاید و فاسد بدن خود را قطع کند تا اعضای دیگر سالم بماند.

 

آیت الله ایمانی تصریح کرد: مقررات حقوقی و قضایی برای این است که جلوی افرادی را که می خواهند با تمام وجود و امکانات شان و با علم و عمد، به حیثیت و منابع حیاتی جامعه ضربه بزنند را بگیرد.

 

وی ادامه داد: در برخورد با این افراد دو راه بیشتر وجود ندارد یا باید آزاد گذاشت و یا مجازات کرد؛ اگر بخواهیم اینها را رها کنیم یعنی به یک مفسد فی الارض اجازه داده ایم که آزادانه در جامعه زندگی کند و دیگران را به قتل برساند و یا امنیت شان را تهدید کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: اگر بخواهیم اینها را زندانی کنیم، احتمال این که بیرون بیایند و زشتی های خود را ادامه دهند وجود دارد زیرا مفسد فی الارض کسی است که در همه شرایط جز فساد بنا ندارد کار دیگری کند بنابراین باید مجازات خود را بکشد، این نتیجه عدالتی است که در جامعه اجرا می شود.

 

امام جمعه شیراز خطاب به منتقدان حکم قصاص بیان داشت: کسانی که می گویند قصاص نباشد یا معنای عدالت را نمی فهمند و یا نمی خواهند عدالت حاکم باشد، بنابراین نباید به حرف کسی که چنین دیدگاهی دارد اعتنا کرد./928/ت302/ج

ارسال نظرات