۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۲۰۷۳۶۳
دبیر شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

کمبود روحانی از مشکلات حوزه علمیه آذربایجان غربی است

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با بیان این که کمبود تعداد روحانیون از مشکلات اصلی استان است، گفت: ارتقای کمی و کیفی حوزه های علمیه می تواند در رفع این کاستی مؤثر باشد.
حجت الاسلام فخري

حجت الاسلام سید محمد فخری، دبیر شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: حوزه های علمیه اساس برنامه های دینی و تبلیغی محسوب می شوند از این رو باید در جهت توسعه حوزه علمیه تلاش های گسترده ای را انجام داد.

 

وی با بیان این که حوزه های علمیه برای پیشرفت کمی و کیفی نیازمند توجه ویژه است، افزود: به برکت انقلاب اسلامی حوزه علمیه توانست در سراسر دنیا به ویژه ایران گسترش بسزایی داشته باشد.

 

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان این که در سال های گذشته در استان آذربایجان غربی تنها دو حوزه علمیه برادران در شهرستان خوی و ارومیه وجود داشت، ادامه داد: در حال حاضر در استان 11حوزه خواهران و 8 حوزه برادران وجود دارد که درصدد افزایش آن ها در سال های آتی هستیم.

 

 وی به پروژه های در حال احداث اشاره و اضافه کرد: مدرسه علمیه برادران آیت الله خامنه ای جنب مصلای امام خمینی(ره) ارومیه و حوزه علمیه خواهران الزهرا در خیابان مدیریت از پروژه های در حال احداث است که که 80در صد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

حجت الاسلام فخری با بیان این که کمبود تعداد روحانیون در مساجد روستاها از دغدغه های اصلی استان است، خاطرنشان کرد: با توجه به علاقه مندی بسیاری از جوانان برای تحصیل علوم دینی، تکمیل دو حوزه علمیه الزهرای خواهران و امام خامنه ای برادران ارومیه می تواند در بهبود زیر ساخت های دینی و مذهبی استان موثر باشد.

 

وی با بیان این که اجرای پروژه حوزه علمیه امام خامنه ای برادران ارومیه از سال 87 آغاز شده اضافه کرد: حوزه علمیه امام خامنه ای، در زمینی به مساحت 8500 متر مربع احداث می شود و دارای 12 مدرسه با 96 کلاس و یک سالن آمفی تئاتر 300 نفری می باشد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه الزهرای خواهران ارومیه نیز در زمینی به مساحت 4500 متر مربع احداث می شود و تاکنون پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشته است.

 

وی افزود: با همکاری مسؤولان تلاش می کنیم تا این پروژه ها را تا آغاز سال تحصیلی 93- 94 آماده بهره برداری باشد.

 

حجت الاسلام فخری گفت: حوزه علمیه خواهران الزهرا و آیت الله خامنه ای برادران هشت میلیارد تومان برآورد هزینه شده که تاکنون از نظر فیزیکی پیشرفت قابل توجهی داشته است ولی برای اتمام پروژه چهار میلیارد تومان نیز باید تخصیص یابد.

 

وی با بیان این که تلاش داریم تا تمام برنامه های حوزه علمیه به ویژه برنامه های قرآنی و دینی را امسال بهتر از گذشته انجام دهیم، گفت: اعزام مبلغان به مساجد، احداث خانه های عالم و مجتمع های فرهنگی از دیگر برنامه های مربوط به حوزه علمیه است که برای شروع سال تحصیلی جدید مقدمات آماده و انجام می شود.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی اظهار داشت: حوزه‌های علمیه به عنوان میراث داران اسلام و سربازان امام زمان، همواره در تلاش بوده اند تا با عزمی جزم و استمداد از پروردگار متعال در دو بعد علم و تقوا سرآمد باشند.

 

حجت الاسلام فخری ادامه داد: حوزه های علمیه بنابر رسالتی که از پیروی انبیای الهی بر دوش دارند، تبلیغ را امری جدا ناپذیر از برنامه های خویش قرار داده اند بنابراین برنامه ویژه ای برای آن تنظیم نشده و همین موضوع باعث رکود فعالیت های تبیلغی شده است./1302/ت302/ب

ارسال نظرات