۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۰۷۳۸۰
امام جمعه کوهرنگ:

تشکیل حکومت جهانی زیر بیرق اسلام، مهم ترین هدف بعثت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کوهرنگ گفت: تشکیل حکومت جهانی زیر بیرق اسلام از اهداف بعثت است و امام خمینی(ره) نیز با حمایت مردم، پرچم بعثت را برافراشت و همچون پیامبر تشکیل حکومت داد؛ بنابراین ما در این راه به فرموده رهبر معظم انقلاب باید انقلابی عمل کنیم و مدیریت جهادی داشته باشیم.
حجت الاسلام طباطبايي، امام جمعه کوهرنگ
حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی، امام جمعه شهرستان کوهرنگ، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تبریک عید مبعث، بعثت پیامبر(ص) را یکی از حوادث مهم تاریخ اسلام و بشریت عنوان کرد و افزود: تمامی فضائل الهی و انسانی در بعثت جمع شده و در واقع تکمیل‌کننده ادیان گذشته است.
 
وی با تأکید بر این که رحمت از مهم‌ترین ویژگی‌های پیامبر اسلام(ص) است؛ چنان چه در قرآن کریم رحمة‌‌‌للعالمین خوانده شده، اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی رحمت، وحدت و انسجام میان تمامی مسلمانان عالم می‌تواند مهم‌ترین پیام این واقعه تاریخی باشد.
 
حجت‌الاسلامطباطبایی افزود: با توجه به این که هدف دشمنان اسلام از گذشته تاکنون، تفرقه‌اندازی میان شیعه و سنی است؛ بنابراین امت مسلمان، سران کشورها و دانشمندان جهان اسلام باید با هشیاری بیشتر و بصیرتی بالاتر به فکر وحدت باشند تا معاندان اسلام به مقاصد شوم خود دست پیدا نکنند.
 
این مقام مسؤول با اشاره به این که وحدت مسلمانان از شعارهای انقلاب اسلامی بوده و هست، افزود: از نمود‌های وحدت اسلامی می‌توان به روز قدس و در کنار هم قرار گرفتن شیعه و سنی در مراسم حج و بیداری‌ها اسلامی که برگرفته از همین شعار وحدت شیعه و سنی است، اشاره کرد.
 
وی با تأکید بر این که راه‌های ایجاد تفرقه زیاد است، تشریح کرد: بعثت نقطه‌ قوت مسلمانان است‌، دشمن برای به‌هم ریختن صفوف مسلمانان نقاط اختلاف میان شیعه و سنی را برجسته کرده و عده‌ای نیز به این اختلافات دامن زده‌اند و حتی خود مسلمانان هم به این نقاط تفرقه‌انگیز بی‌توجه نبوده اند.
 
امام جمعه کوهرنگ ادامه داد: باید توجه داشته باشیم، فرقه‌ها یا گروه‌های متعصبی که به هیچ اصلی از قرآن و عترت و حتی به اصول انسانی نیز پایبند نیستند از ابزارهای تفرقه‌انگیز میان مسلمانان هستند که باید این جیره‌خواران دولت‌های استکباری را که هدفشان از بین بردن جایگاه حقیقی اسلام است، از جامعه دینی طرد و از صفوف اسلامی جدا کنیم.
 
این مقام مسؤول با اشاره به این که آیات آغازین بعثت خط‌ مشی مسیر پیامبر(ص) را روشن کرد، ادامه داد: نکته جالب توجه این است؛ عده‌ای که ادعای علم و پیشرفت دارند و اسلام را دین عقب‌افتادگی قلمداد می‌کنند، باید دقت بیشتری به خرج دهند که خداوند در نخستین آیه‌‌ای که بر پیامبر(ص) نازل کرد سخن از قلم، خواندن و علم آموختن به میان می‌آورد.
 
وی در‌خصوص ضرورت بعثت تشریح کرد: پس از حضرت عیسی(ع) هیچ پیامبری مبعوث نشد و حدود ششصد سال نزول وحی قطع شده بود و شاید همین امر موجب برخی انحرافات در جامعه انسانی شد و به ویژه این که ادیان دیگر تمامی دستورات الهی را در اختیار نداشتند و بخشی از این دستورات هم دچار انحراف شده بودند.
 
حجت‌الاسلام طباطبایی ادامه داد: خداوند برای احیا و تکمیل ادیان گذشته و هدایت انسان‌ها به سعادت و کمال، آخرین پیامبر خود را که بتواند مکتب و برنامه‌های ارشادی خداوند را در قالب یک دین جامع و کامل به نام اسلام به جهان عرضه کند، فرستاد تا حجت کاملی باشد برای دنیا و راه‌های بهانه‌جویی را بر افراد سودجو ببندد.
 
مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به چهل سالگی پیامبر(ص) در هنگام بعثت، افزود: این‌ عدد نشانه‌ کمال است و در روایات نیز به این نکته اشاره شده که در این سن عقل انسان کامل می‌شود؛ بنابراین انسان تا قبل از چهل سالگی فرصت توبه و بازگشت به مسیر درست را دارد اما بعد از آن این شرایط و زمینه برای انسان فراهم نیست و اعمال انسان با سخت‌گیری بیشتری ثبت و ضبط می‌شود.
 
وی با تأکید بر این که پیامبر اسلام(ص) قبل از چهل سالگی نیز با عالم ملکوت در ارتباط بوده، ادامه داد: عدد چهل یک معیار ظاهری است که نشان می‌دهد فرد به بلوغ فکری رسیده اما شرط لازم نیست، همان گونه که حضرت عیسی(ع) در کودکی به نبوت رسید؛ بنابراین این معیار به ما نشان می‌دهد که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) مراحل ظاهری کمال عقلی را طی کرده و بهانه‌ای برای افراد سود‌جو باقی نگذاشته است.
 
این مقام مسؤول، مهدویت را تکمیل‌کننده بعثت دانست و افزود: جامعه اسلامی هنوز به رشد و کمالی که نتیجه دریافت پیام بعثت است، نرسیده است؛ بنابراین نقش افرادی که در رساندن مردم به کمال مؤثر هستند نباید نادیده بگیریم که امام خمینی(ره) یکی از این افراد بود.
 
امام جمعه کوهرنگ در پایان، تأکید کرد: تشکیل حکومت جهانی زیر بیرق اسلام از اهداف بعثت است و امام خمینی(ره) با حمایت مردم، پرچم بعثت را برافراشت و همچون پیامبر تشکیل حکومت داد؛ لذا ما در این راه به فرموده رهبر معظم انقلاب، باید انقلابی عمل کنیم و مدیریت جهادی داشته باشیم تا بتوانیم پیام پیامبر(ص) را به گوش جهانیان برسانیم./9457/ت302/غ
ارسال نظرات