۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۲۰۷۴۳۰
افشاگری جدید چین از جاسوسی آمریکا؛

دسترسی به 7 میلیارد تماس تلفنی به صورت روزانه

خبرگزاری رسا ـ اداره امنیت ملی آمریکا نیز از طریق شبکه جهانی ارتباطات موبایلی، هر روز به 5 میلیارد تماس تلفنی و 2 میلیارد پیامک ارسالی می تواند دسترسی پیدا کند
قانوني شدن جاسوسي در آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از رادیو چین، مرکز مطالعات مطبوعات اینترنتی چین سندی موسوم به «یادداشت شنودهای آمریکا در جهان» را منتشر و این شنودها را قابل سرزنش خوانده و از آمریکا خواست تا توضیحاتی در باره آن ارائه دهد.

 

بر اساس این سند، دستگاه های آمریکایی سال های متوالی با هک کردن موبایل افراد و شبکه ارتباطی انبارهای داده های سایت های یاهو و گوگل در کشورهای مختلف، به دزدیدن اطلاعات شخصی پرداخته است.

 

این سند همچنین افشا کرد، آمریکا ارتباطات تلفنی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان را برای ده سال شنود کرده و حملات گسترده به سایت های چینی از جمله سایت های رهبران چین و شرکت «هوا وی» را انجام داده است.

 

بر این اساس، شنود آمریکا به حدی رسیده است که تمام فعالیت های یک مشترک عادی می تواند مورد نظارت و کنترل آن کشور قرار گیرد.

 

اداره امنیت ملی آمریکا نیز از طریق شبکه جهانی ارتباطات موبایلی، هر روز به 5 میلیارد تماس تلفنی و 2 میلیارد پیامک ارسالی می تواند دسترسی پیدا کند.

 

برخی بخش های چین نیز تأیید کرده اند دستگاه های دولتی، سازمان ها، موسسات، دانشگاه ها و شبکه های مخابراتی آن کشور در مدتی طولانی مورد نظارت، کنترل و حمله آمریکا قرار گرفته و ارتباطات تلفن همراه رهبران و مشترکان عادی در چین نیز مورد شنود واشنگتن قرار گرفته است.

 

شایان ذکر است، با وجود انتقادهای گسترده از شنودهای آمریکا، دستگاه های اطلاعاتی آن کشور اصرار دارند که این فعالیت ها به منظور آمادگی برای حملات تروریستی، صورت گرفته است./993/1409/ح

 

ارسال نظرات