۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۲۰۷۴۳۳
نظر کارشناسی دیگری از وهابیت؛

برگزاری جلسات جشن در عید مبعث بدعت و حرام است

خبرگزاری رسا ـ کارشناسان شبکه های وهابی برگزاری جشن در روز مبعث را بدعت و حرام اعلام کردند.
lمبعث

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا ، کارشناسان شبکه های وهابی با پخش کلیپ هایی از مجالس جشن شیعیان در روز مبعث برگزاری این مجالس را بدعت و حرام دانستند.


قابل ذکر است مبعث یک مائده الهی است که همه جهان را سیراب کرد اما وهابیون، یک طرفه می‌گویند[جشن گرفتن در مبعث بدعت است.


بدعت کاری است که برای آن بالخصوص یا بالعموم دلیلی نداشته باشیم در حالی‌ که در مورد جشن مبعث ما دلیل عام داریم و خداوند در سوره انشراح می‌فرماید«و رفعنا لک ذکرک».


در جواب این به ظاهر کارشناسان باید گفت: برگزاری جشن میلاد و مبعث پیامبر(ص) با استناد به آیه 4 سوره انشراح از کارهای پسندیده و ضروری مسلمانان است و نظر وهابیت درست در مقابل این آیه قرار دارد. آنها می گویند این کار بدعت است چرا که پیامبر(ص) و صحابه ایشان چنین کاری نکرده اند.


باید گفت ترک در مبادی، تشریع نیست یعنی هیچ‌گاه عدم انجام کاری از سوی پیامبر(ص) دلیل بر حرمت آن نیست، ایشان و صحابه خیلی کارهایی که ما امروز انجام می دهیم را نکرده اند پس طبق گفته وهابیت باید همه آنها را حرام اعلام کنند!


همچنین آیات پایانی سوره مائده دلیل دیگری بر رد نظر وهابیت در این خصوص است؛ حضرت عیسی(ع) روزی را که خداوند مائده آسمانی برای حواریون فرستاد عید اعلام کرد؛ مگر اهمیت مبعث پیامبر(ص) از آن مائده کمتر است که آنها می گویند نباید این روز را عید دانست؟


یکی از ادله محکم نزد علما اجماع است از سال 600 هجری قمری تاکنون همه مسلمانان این روزها را جشن گرفته اند. آیا این اجماع برای وهابیت حجت نیست؟ /1406/9161/خ

ارسال نظرات