۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۲۰۷۴۵۱
حجت الاسلام حسناتی:

ایجاد اتاق های فکر مهم ترین راهکار برای احیای امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در شهرستان نجف آباد، حمله دشمن در قالب جنگ نرم را مهم ترین علت برای احیاء این فریضه الهی دانست و افزود: دشمن در تمام زمینه هایی که به اعتقادات و اخلاقیات مربوط باشد، وارد صحنه نبرد شده است و مهم ترین نقطه هدفش خانواده ها است.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، شب گذشته در نشست سازماندهی گروه های تذکر لسانی و مشاورین دینی که به همت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نجف آباد در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، امر به معروف و نهی از منکر را از جمله دغدغه های قشر مذهبی جامعه عنوان کرد و گفت: اهمیت احیای این دو سنت الهی را می توان از متن آیات قرآن و روایات معصومین به وضوح مشاهده کرد.

وی با بیان این که اگر این دو فریضه مورد غفلت و کم اهمیتی واقع شود، در دیگر عرصه های فرهنگی نیز نمی توانیم موفق باشیم، افزود: در بحث امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین مسأله دقت و آشنایی با این دو موضوع است در حالی که در بعضی از مواقع شاهد هستیم که کار به صورت ریشه ای و دقیق انجام نمی شود.

حجت الاسلام حسناتی از جمله مباحث مطرح شده در بحث امر به معروف و نهی از منکر را تذکر لسانی دانست و گفت: در بحث تذکر لسانی باید به نحوه برخورد و بیان معارف توجه دقیق صورت گیرد تا بتواند موثر واقع شود.

وی ایجاد کردن فضاهای معروف در سطح جامعه را از دیگر اقدامات برای احیای این سنت دانست و بیان داشت: یکی از مواردی که می توان به سمت معروف گام نهاد برپایی مراسمی چون نماز جماعت در فضاهای عمومی چون پارک ها است که همین عوض شدن فضا سبب خواهد شد بسیاری از منکرات از میان برود.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به این که ستاد احیاء یک دستگاه اجرایی نیست، افزود: این ستاد وظیفه برنامه ریزی، تدبیر، و گردهم آیی افرادی را به عهده دارد که دغدغه اصلی شان بحث امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان این که امر به معروف نیز همانند دیگر احکام الهی است، گفت: در بحث نماز، در ستاد اقامه نماز وظیفه نماز خوان کردن مردم نیست بلکه وظیفه ایجاد زمینه چینی برای برپایی نماز است و در مورد امر به معروف نیز همین مسأله صدق می کند.

امام جمعه نجف آباد درباره راهکارهای اثربخشی بیشتر در زمینه امر به معروف و نهی از منکر گفت: مهم ترین راهکار ایجاد اتاق های فکر و استفاده از افرادی است که در این زمینه هم دارای تخصص هستند و هم دارای سابقه تا بتوانند هر چه بیشتر راهکارهای عملی تر برای احیاء این سنت الهی ایجاد کنند.

وی فرهنگ سازی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر راهکارها عنوان کرد و بیان داشت: ایجاد فرهنگ سازی در سطح مراکز عمومی که این فریضه در سطح ظاهر نیز نمود پیدا کند.

حجت الاسلام حسناتی مشاوره را از دیگر راهکارهای اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه دانست و گفت: استفاده از افراد متخصص در زمینه مشاوره در بسیاری از مواقع می تواند راهگشای مناسبی به جای استفاده از نیروهای انتظامی و برخورد فیزیکی باشد.

وی با بیان این که حضور و فعالیت افراد متدین در سطح جامعه می تواند راهگشای دیگری برای بهبود وضعیت جامعه باشد، گفت: با ایجاد یک تشکل مردمی می توانیم هر چه بهتر از این افراد برای احیاء این سنت حسنه استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در شهرستان نجف آباد حمله دشمن در قالب جنگ نرم را مهم ترین علت برای احیاء این فریضه الهی دانست و افزود: دشمن در تمام زمینه هایی که به اعتقادات و اخلاقیات مربوط باشد، وارد صحنه نبرد شده است و مهم ترین نقطه هدفش خانواده ها است.

وی شناخت راه و آمادگی برای حضور در میدان نبرد را مهم ترین وظیفه در این دوران بیان کرد و گفت: باید با بررسی های دقیق در سطح جامعه، نقاط ضعف را که حتی ممکن است از مهدهای کودک شروع شود، به دقت مورد بررسی قرار داد و برای آن راهکارهای مناسب اتخاذ کرد./1306/پ202/ب

ارسال نظرات