۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۲۰۷۴۶۸
ماموستا بیضاوی:

پیامبر اکرم حلقه اتصال شیعه و سنی است/ دوری از استبداد اصل حکومت پیامبر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت ارومیه با بیان این که درحال حاضر دشمن نگاهش به صرف شیعه یا سنی نیست و با اسلام در حال نبرد هستند، ادامه داد: دشمنان با اصل و ریشه مشکل دارند نه با شاخه ها و مذاهبی که در لوای اصل اسلام است و در صدد اسلام هراسی در سطح منطقه و جهان هستند.
ماموستا بيضاوي، امام جمعه اهل سنت اروميه

ماموستا عبدالقادر بیضاوی، امام جمعه اهل سنت ارومیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: وجود مقدس پیامبر بزرگ اسلام حلقه اتصال مسلمانان است و بدخواهان بدانند که وحدت مسلمانان ناگسستنی است و نمی توانند تفرقه افکنی کنند.

 

وی افزود: دشمنان اسلام توهین های بزرگی را به پیامبر ما چه در گذشته و چه زمان حال با نوشتن کتاب هایی برعلیه دین اسلام و یا ساختن فیلم های توهین آمیز به پیامبر و دین ما می کنند و با این کار می خواهند بر ما ضربه وارد کنند این درحالی است که مسلمانان به توطئه های دشمنان آگاهی دارند.

 

امام جمعه اهل سنت ارومیه با بیان این که ولادت حضرت محمد (ص) از این اهمیت برخوردار است که ما مسلمانان را حول یک محور جمع می کند، ادامه داد: وظیفه ما در مقابل ایشان این است که شخصیت پیامبر مان را به جهان بشناسانیم.

 

وی با بیان این که یکی از مهم ترین ابعاد شخصیتی پیامبر بزرگ اسلام شخصیت اخلاقی او بود که انسان را جذب می کرد که به اسلام روی بیاورد، اضافه کرد: حکوت پیامبر حکومت دوری از استبداد است که ظلم وستم ندارد و انسان ها را به احسان و نیکی سفارش می کند.

 

ماموستا بیضاوی عدالت، دوری از هوای نفس، مشورت با مردم، مشاوره با نخبگان و اجرای قاطع تصمیمات و مردم داری را از دیگر ویژگی های این پیامبر عظمیم الشأن اعلام کرد و گفت: باید هیچ دیدگاهی غیر از دیدگاه انسان محور و عدالت خواهانه در اینجا وجود داشته باشد و کسی نباید به این وحدت آسیب بزند.

 

یکدلی میان شیعه و سنی بار دیگر در عید مبعث تجلی می یابد

 

امام جمعه اهل سنت ارومیه اظهار داشت: مردم شیعه و سنی امروز در بعثت نبی مکرم اسلام (ص) صله رحم به جای آورده و به دیدار اقوام، خویشاوندان و نزدیکان خویش می روند و برخی نیز در این روز تاریخی روزه گرفته و در محافل خانوادگی از برکات بیست و هفتم رجب با قرائت قرآن و انجام اعمال متبرکه بهره می گیرند و در سالروز مبعث رسول اکرم (ص) با برگزاری مراسم باشکوه در نقاط مختلف استان، طلوع خورشید غار حرا را جشن گرفته و بار دیگر وحدت و یک دلی شان را به منصه ظهور می رسانند.

 

وی با بیان این که سیره و شخصیت والای حضرت محمد (ص) الگو و اسوه همه مسلمانان در تمامی برهه های زندگی فردی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: باید سجایای پیامبر (ص) از جمله نوع رفتار ایشان با عموم مردم اعم از بزرگ و کوچک و پیر و جوان و زن ومرد مورد توجه همه ما مسلمانان قرار گیرد.

 

وحدت مهم ترین سلاح مسلمانان برای تعالی روز افزون است

 

امام جمعه اهل سنت ارومیه با تاکید بر وحدت و انسجام بین اقوام و مذاهب اسلامی برای مقابله نظام مند در برابر توطئه ها گفت: اتحاد بین شیعه و سنی مهم ترین سلاح مسلمانان در برابر توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان بوده و باید این مهم را همواره مدنظر داشته باشیم.

 

ماموستا بیضاوی افزود: تبعیت از بزرگان دینی مسیر روشنی را برای پیشرفت و تعالی در برابر مسلمانان قرار می دهد بنابراین نباید هیچ گاه از این مسیر غافل شد و با هوشیاری و بصیرت روز افزون در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کرد.

 

وی با بیان اینکه درحال حاضر دشمن نگاهش به صرف شیعه یا سنی نیست و با اسلام در حال نبرد هستند، ادامه داد: دشمنان با اصل و ریشه مشکل دارند نه با شاخه ها و مذاهبی که در لوای اصل اسلام است و در صدد اسلام هراسی در سطح منطقه و جهان هستند و با ایجاد گروه های تند در میان مسلمانان و نیز ایجاد فرقه های مختلف مسلمانان را با هم مشغول کردند که با اسلحه ی آن ها با یک دیگر بجنگند.

 

امام جمعه اهل سنت افزود: دشمن از دیرزمانی است که درصدد ایجاد اختلاف میان مسلمانان است تا اسلام و مسلمانان را تضعیف کند ولی با وحدت روزافزون مسلمانان شیعه و سنی این آرزوی آنان به یأس تبدیل می شود./1302/ت302/ب

ارسال نظرات