۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۰۷۴۸۱

برگزاری جشن بعثت رسول اکرم در حسینیه ها و مساجد آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: جشن‌های بعثت به ‌صورت مردمی با مشارکت هئیت‌های مذهبی و با حضور علما و روحانیان در مساجد و مصلی های استان همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است.
پيامبر اکرم

حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با تبریک سالروز بعثت نبی مکرم اسلام افزود: جشن ‌های بعثت به ‌صورت مردمی با مشارکت هئیت‌های مذهبی و با حضور علما و روحانیان در مساجد و مصلی های استان همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است.

 

وی برپایی جشن های بعثت نبی مکرم اسلام (ص) را فرصتی برای تبیین و تشریح اخلاق و سیره نبوی در جامعه دانست و افزود: علما، روحانیان و مبلغان دینی باید از این فرصت به‌طور شایسته برای اشاعه فرهنگ ناب محمدی بهره گیرند.

  

حجت الاسلام فخری با بیان این که هدف اصلی از برگزیده شدن حضرت محمد ‌(ص) به‌عنوان رسول و فرستاده خداوند میان امت عربستان نشر فرهنگ توحیدی است، ادامه داد: دعوت به یگانه‌پرستی، ترویج اخلاق و ارزش های انسانی و دینی و هدایت مردم برای انجام واجبات الهی و دوری از محرمات برای قرار گرفتن بشر در مسیر تکامل الهی خود از مهم‌ترین اهداف در بعثت نبی مکرم اسلام (ص) بوده است.

 

وی افزود: حضرت محمد (ص) در زمانی ظهور کرد که جاهلیت منطقه حجاز را در بر گرفته بود ولی راه جنگ با مشرکان را در پیش نگرفت بلکه از در صلح با آن ها درآمد.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی بر شناخت صحیح پیامبر اکرم (ص) و اسلام برای تبلیغ صحیح دین خدا تاکید کرد و گفت: همه مسلمانان باید با یکدیگر متحد و منعکس کننده اهداف و سیره پیامبر اسلام (ص) باشند.

 

 

وی ادامه داد: همه مسلمانان باید فارغ از مذهبی که دارند حول محور خداوند متعال، قرآن و حضرت محمد (ص) گردهم آیند تا تکفیری ها و دشمنان اسلام نتوانند نقشه های بیشتری را اجرا کنند.

  

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: در حال حاضر تکفیری ها و سلفی ها بدترین تبلیغ را علیه اسلام دارند و بیشترین صدمه را به اسلام می زنند و وظیفه ما این است که دین خدا را تبلیغ کنیم و خداوند هم اسلام را حمایت خواهد کرد بنابراین تکفیری ها نمی توانند به اهداف خود برسند.

 

حجت الاسلام فخری اضافه کرد: تمامی نابسامانی ها موجود و گرفتاری های روزافزون همگی ناشی از غفلت انسان از امر تربیت و سازندگی روحی و اخلاقی خودش است و در این راستا پیامبران آمدند تا در مسیر تعالی و تکامل زندگی مادی و معنوی بشر، اخلاق و فضائل اخلاقی را نهادینه کنند تا انسان در چهارچوب فضائل و محاسن اخلاقی قله های سعادت و پیروزی را فتح کند.

  

اساس بعثت تعالی اخلاق است

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان این که پیامبر خاتم (ص) نیز اساس بعثت خویش را تکمیل والایی های اخلاق معرفی می کند و می فرماید "همانا من برای تکمیل والایی های اخلاق برانگیخته شدم"، خاطرنشان کرد: بنا بر اصلی اخلاقی و روان شناختی که مربی باید عامل به آنچه خود می گوید باشد، پیامبر(ص) نه تنها متخلق به اخلاق حسنه بود بلکه به فرموده قرآن دارای خلق عظیم نیز بوده است.

 

 

حجت الاسلام فخری با بیان این که قرآن کریم پیامبر (ص) را به داشتن چنین خلق و خویی می ستاید و می فرماید "تو ای پیامبر سجایای اخلاقی عظیمی داری"، تصریح کرد: به طور قطع آشنایی با روش و آداب زندگی و خلق و خوی پیامبر گرامی اسلام که خود مظهر کامل و آیینه تمام نمای مکارم اخلاقی است گام مؤثری جهت درک هرچه بیشتر مسائل اخلاقی است.

 

 

وی با بیان این که سیره رسول خدا (ص) والاترین الگوی کمالات انسانی و مصداق آیه شریفه " و لکم فی رسول الله اسوه حسنه" و عالی ترین نمونه تربیت و اخلاق اسلامی است، اظهار داشت: حضرت رسول اکرم همچون خورشید تابان در آسمان انسانیت می درخشید و کالبد ارزش های والای اخلاقی و کمالات و سجایای انسانی را روح می بخشید.

 

 

حجت الاسلام فخری ادامه داد: الگویی به تمام معنا از جمیع کمالات و امتیازاتی که یک انسان در همه ابعاد وجودی خود می تواند داشته باشد در زندگی سراسر عظمت و شگفت انگیز آن حضرت ترسیم شده است که برای همیشه چون مشعلی فروزان فرا راه آدمیان پرتو افشانی می کند./1302/ت302/ب

ارسال نظرات