۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۰۷۴۸۹
حجت الاسلام بیگی:

تبیین سجایای اخلاقی پیامبر اکرم بهترین راه مقابله با دشمنان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تکاب، شاهین دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در مقابل اهانت دشمنان به اسلام و مقدسات اسلامی شخصیت والا و سجایای اخلاقی پیامبر اکرم (ص) به صورت کامل و جامع معرفی و تبیین شود.
حجت الاسلام بيگي، نائب رييس کميسيون اقتصاد مجلس شوراي اسلامي

حجت الاسلام روح الله بیگی، نماینده مردم تکاب، شاهین دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: وجود ارزشمند و هدایت های حکیمانه و جامع حضرت محمد (ص) به گونه ای فراگیر و خردمندانه است که برای همیشه در تاریخ زنده و اثرگذار می ماند.

 

وی با تاکید بر این که باید در مقابل اهانت دشمنان به اسلام و مقدسات اسلامی به خوبی ایستادگی و مقابله کرد، افزود: مهم ترین راه برای مقابله و خنثی کردن ترفندهای دشمنان علیه اسلام و مقدسات، معرفی بیشتر و تبیین جامع و کامل شخصیت والا و سجایای اخلاقی پیامبر اکرم (ص) است.

 

نماینده مردم تکاب، شاهین دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برگزاری مراسم زیارت حضرت رسول (ص) و معرفی سجایای اخلاقی و صفات حسنه آن حضرت بهترین راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و محکوم کردن نویسندگان ضد اسلامی و توهین کنندگان به مقام شامخ پیامبر بزرگوار اسلام و دین مبین اسلام است.

 

وی با بیان این که نور خدا و ائمه اطهار (ع) خاموش شدنی نیست و باوجود توطئه های فرهنگی و تبلیغاتی دشمنان، نه تنها آن ها در برنامه های ضد دینی خود موفق نبودند، بلکه در منظر جهانیان رسواتر شدند، اضافه کرد: عزت امت اسلام در گرو شناخت سیره عملی و مرام نورانی پیامبر اسلام (ص) و امامان معصوم (ع) است و این ایام فرصت مناسبی را برای توسل بیشتر به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ایجاد می کند.

 

اخلاق پیامبر وجه تمایز آن حضرت با دیگران است

 

نائب رییس کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم (ص) با عنوان خاتم الانبیاء برگزیده خدا بر روی زمین است، که با داشتن ویژگی های رفتاری، معنوی، روحانی و متمایز از دیگران رابطی میان انسان ها و خداوند بلند مرتبه است تا انسان ها به واسطه آن حضرت هدایت و رهنمون شده و سعادت دنیا و آخرت را کسب کنند.

 

وی با بیان این که پیامبر اکرم (ص) با عنوان خاتم الانبیاء انسانی است که منصب الهی را بر روی زمین دارد، گفت: بی شک حضرت محمد (ص) با تنزیه از گناه و معصیت اسوه و الگوی همه مسلمانان و راهبر و راهنمای آن ها به شمار می رود.

 

حجت الاسلام بیگی اظهار داشت: نبی اکرم (ص) با دارا بودن صفات معنوی و روحی بسیار بالا مانند منزه بودن از گناه و اشتباه از دیگر انسان ها متمایز شده است.

 

وی با بیان این که برخی از صفات حضرت محمد (ص) از زبان حضرت علی (ع) و یا امام صادق (ع) مطرح شده است، افزود: امام صادق در سخنان خود می فرماید که خداوند عزوجل رسول خود را نه با طلا و نه با نقره فرستاد بلکه او را با کلامی قاطع مبعوث کرد.

 

نماینده مردم تکاب، شاهین دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخشندگی، صبر بر مصیبت و اعاده حق مؤمن از دیگر ویژگی هایی است که از سوی امام صادق (ع) معرفی شده است.

 

وی اضافه کرد: بخشندگی و کرم حضرت محمد (ص) در همه امور زندگی ایشان به خوبی هویدا بود و در همه مسائل بخشش را از یاد نمی برد، حتی زمانی که در بدترین شرایط و اوضاع مادی به سر می برد، دیگر مردم را بر خود مقدم می دانست و با بخشش به آن ها نیازهایشان را برطرف می کرد.

 

حجت الاسلام بیگی خاطرنشان کرد: صبوری او چنان بود که گاهی تعجب همگان را بر می انگیخت و هنگامی که مورد بدترین آزار و اذیت ها قرار می گرفت، بسیار صبور بود و آزار دهندگان را می بخشید و با مهربانی با آنها برخورد می کرد.

 

وی در پایان با بیان این که در آیات قرآن به صبر حضرت محمد (ص) اشاره شده است، گفت: در واقع بیان این مسائل نشانگر این است که هرکس از خدا و رسول او پیروی کند خداوند آن ها را با انبیاء، شهداء، صدیقان و صالحان محشور کرده و به آن ها نعمت می دهد و این فضل خداوند بلند مرتبه است./1302/ت303/ب

ارسال نظرات