۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۰۷۵۹۱
امام جمعه ارومیه:

رسانه مهم ترین ابزار برای اشاعه فرهنگ اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه با بیان این که رسانه مهم ترین ابزار برای اشاعه فرهنگ اسلامی است، گفت: اصحاب قلم و به ویژه رسانه ها به علت آشنایی با طرز تفکر مخاطبان می توانند در ایجاد تحول فکری و فرهنگی در جامعه تأثیرگذار عمل کنند.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌ الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه ظهر امروز در جلسه هماهنگی ستاد نماز جمعه با رسانه‌ ها با اشاره به نقش تأثیرگذار رسانه ها در تحولات فرهنگی جامعه اظهار داشت: رسانه ها و دست اندرکاران خبر می توانند نقش مهمی در اشاعه  فرهنگ اسلامی ایفا کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: اصحاب قلم و به ویژه رسانه ها به علت آشنایی با طرز تفکر مخاطبان می توانند در ایجاد تحول فکری و فرهنگی در جامعه تأثیرگذار عمل کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: خبرنگاران و فعالان عرصه خبری وظیفه خطیری بردوش دارند چراکه باید به دور از اغماض برای تمام آحاد جامعه اطلاع رسانی کنند.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به رسانه ها در خصوص جوانب و پیامدهای درج اخبار اشتباه هشدار داد و افزود: همه انسان‌ها دچار خطا و اشتباه می‌شوند بنابراین در صورت بروز هرگونه خطا و اشتباهی قبل از درج در رسانه‌ خبری باید تمام جوانب در نظر گرفته شود.
 
وی  همکاری رسانه های جمعی استان با ستاد اقامه نماز جمعه در جهت طرح مسائل روز در خطبه ها را خواستار شد و گفت: رسانه ها اگرچه خطایی در خطبه ‌ها و یا در سخنرانی ها رخ داد  در جهت ارائه نکات مثبت و به قصد اصلاح بیان کنند تا بتوانیم در جهت بهبودسازی خطبه ‌ها و شناساندن مشکلات و مسائل روز جامعه اسلامی گام برداریم.
 
خطیب جمعه ارومیه با بیان این که رسانه ‌‌ها و اصحاب خبر باید با انگیزه مثبت و در جهت انتقال پیام دین اسلام، مسیر امام و نظام جمهوری اسلامی قرار گیرد، اظهار کرد: در این راستا  نهادهایی همچون نهاد نماز جمعه را نیز می ‌توان به عنوان یک رسانه اسلامی در نظر گرفت که برای انتقال و ارتباط پیام نقش ایفا می‌ کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی نماز جمعه را رسانه ‌ای عنوان کرد که به صورت چهره به چهره و مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و رابطه‌ ای تعاملی و دوسویه با آنها ایجاد می ‌کند که به جنبه ‌های اجتماعی رابطه‌ انسان با خداوند از یک سو و رابطه مسلمانان با یکدیگر از سوی دیگر توجه دارد.
 
وی گفت: نماز جمعه حد واسطی میان جامعه و حکومت اسلامی و منعکس کننده خواسته ‌‌ها و نیازهای دو طرف به دیگری است.
 
گفتنی است، ابوذر حسنی، رییس ستاد نماز جمعه ارومیه نیز در این جلسه به تبیین اهداف برگزار جلسه پرداخت و از رسانه ها خواستار هماهنگی و همکاری بیشتر در خصوص انعکاس اخبار و همچنین طرح مسائل روز شد.
 
جلسه هماهنگی ستاد نماز جمعه ارومیه با رسانه‌ های جمعی استان ظهر امروز در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد./936/پ202/ب
ارسال نظرات