۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۰۷۵۹۳

اجرای طرح نشاط معنوی در امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از آغاز نام نویسی طرح نشاط معنوی خبر داد و گفت: همچون سال های گذشته طرح نشاط معنوی با برنامه های متنوع دینی، فرهنگی و ورزشی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می شود.
حجت الاسلام مصائبي

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: طرح نشاط معنوی در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تبدیل امامزاده‌ ها و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی طرح‌ ریزی شده و اجرا می‌شود.

 

وی غنی ‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در فصل تابستان را از دیگر اهداف اجرای طرح نشاط معنوی اعلام کرد و افزود: دانش‌ آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان مخاطبان اصلی اجرای طرح نشاط معنوی هستند.
 
حجت الاسلام مصائبی اظهار کرد: امسال 13 امامزاده و بقعه جهت اجرای طرح نشاط معنوی در استان انتخاب شده است.
 
وی تصریح کرد: امامزادگان غریب حسن، محمد و ابراهیم و سراج الدین ارومیه، امامزادگان سید بهلول،آرامگاه های میرهادی، شیخ نوایی و سید تاج الدین خوی، دو امامزاده برگشاد و اسحاق سلماس، نظرگاه حضرت عباس و امامزاده تاج الدین علی میاندوآب، تکیه حضرت ابوالفضل چایپاره و امامزاده نظام آباد اولیاء نقده میزبان طرح نشاط معنوی در استان هستند.
 
حجت الاسلام مصائبی زمان اجرای این طرح را هشتم تیرماه عنوان کرد و گفت: این طرح تا 25 مردادماه سال‌جاری امامزادگان و بقاع متبرکه مجری طرح برگزار خواهد شد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: علاقه مندان به شرکت در طرح تابستانی نشاط معنوی تا پایان خرداد ماه فرصت دارند با مراجعه به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستانها نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
 
حجت الاسلام مصائبی از اجرای اردوهای آموزشی و تفریحی یک روزه در برخی امامزادگان استان به علت دور بودن از مراکز شهرها خبر داد و گفت: امامزادگان غریب حسن، محمد و ابراهیم و سراج الدین ارومیه، سید تاج الدین خوی، اسحاق و برگشاد سلماس، نظام آباد اولیاء نقده، تاج الدین علی میاندوآب و تکیه حضرت ابوالفضل چایپاره از جمله این مکان ها هستند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی به میزبانی از مبلغان اعزامی و دانشجویان دانشگاه علوم قرآنی جهت مربیگری در طرح نشاط معنوی اشاره و تصریح کرد: سه مبلغ اعزامی از قم و سه نفر از دانشجویان دانشگاه علوم قرآنی مسؤولان اوقاف را در اجرای طرح نشاط معنوی یاری خواهند کرد./936/ت302/ب
ارسال نظرات