۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۲۰۷۶۲۶
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

مدیریت جهادی در همه شئون زندگی نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که امروز نیازمند نهادینه کردن مدیریت جهادی در همه شئون زندگی خانواده ها هستیم، خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی تنها مربوط به سازمان ها و نهادها نیست، بلکه آحاد جامعه باید با همین رویکرد در جهت توسعه کشور گام بردارند.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران عصر امروز در جمع رؤسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ ﻧﺎﻣﮕﺬاری اﻣﺴﺎل ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺳﺎل اﻗﺘﺼﺎد و ﻓﺮھﻨﮓ ﺑﺎ ﻋﺰم ﻣﻠﯽ و ﻣﺪﯾﺮت ﺟﮫﺎدی، ﺗﺤﻘﻖ ﻋﯿﻨﯽ ﺷﻌﺎر اﻣﺴﺎل را ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ وﺣﺪت و ھﻤﺪﻟﯽ آﺣﺎد ﺟﺎﻣﻌﻪ و ﻣﺴﺆوﻻن داﻧﺴﺖ و ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: اﺟﺮاﯾﯽ ﺷﺪن ﻣﻄﺎﻟﺒﺎت ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رھﺒﺮی در ﺳﺎل ﺟﺪﯾﺪ ﮐﺸﻮر را در ﺑﺮاﺑﺮ ھﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﺗﮫﺪﯾﺪ و ﺗﺤﺮﯾﻢ ﻓﺮھﻨﮕﯽ و اﻗﺘﺼﺎدی واﮐﺴﯿﻨﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ آﺣﺎد ﺟﺎﻣﻌﻪ در ﺣﻮزه ﻓﺮھﻨﮕﯽ رﺳﺎﻟﺖ دارﻧﺪ، ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: ھﻤﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﻋﺰم ﺧﻮد را در ﺟﮫﺖ ﺗﺤﻘﻖ ﻣﻄﺎﻟﺒﺎت ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رھﺒﺮی در ﺳﺎل ﺟﺪﯾﺪ ﺑﻪ ﮐﺎر ﮔﯿﺮﻧﺪ.

 

ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم اﺑﺮاھﯿﻤﯽ ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ اﻣﺮوز دﺷﻤﻦ از ھﺮ ظﺮﻓﯿﺘﯽ ﺑﺮای زﯾﺮ ﺳﺆال ﺑﺮدن ﻣﺒﺎﻧﯽ دﯾﻨﯽ ﮐﺸﻮرﻣﺎن اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، ﺑﯿﺎن داﺷﺖ: اﮔﺮ دﻏﺪﻏﻪ ھﺎی ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رھﺒﺮی و ﻣﺮاﺟﻊ ﻋﻈﺎم ﺗﻘﻠﯿﺪ در ﺣﻮزه ﻓﺮھﻨﮕﯽ ﻣﺤﻘﻖ ﺷﻮد ﺑﻪ ﺣﺘﻢ ﺷﺎھﺪ رﺷﺪ و ﭘﻮﯾﺎﯾﯽ ﮐﺸﻮر در اﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﺧﻮاھﯿﻢ ﺑﻮد.

 

ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم اﺑﺮاھﯿﻤﯽ ارﺗﻘﺎی ﻓﺮھﻨﮓ و ﭘﺮداﺧﺘﻦ ﺑﻪ آن را از دﻏﺪﻏﻪ ھﺎی ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رھﺒﺮی داﻧﺴﺖ و اداﻣﻪ داد: اﻗﺘﺼﺎد ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻋﺎﻣﻞ ﻣﮫﻢ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮ اﺳﺎس ﻓﺮھﻨﮓ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی ﺷﻮد.

 

وی همچنین از ﺗﺸﮑﯿﻞ اﺗﺎق ﻓﮑﺮ و ﺟﻠﺴﺎت ھﻢ اﻧﺪﯾﺸﯽ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﺤﻘﻖ ﺷﻌﺎر ﺳﺎل در اداره ﮐﻞ ﻓﺮھﻨﮓ و ارﺷﺎد اﺳﻼﻣﯽ ﻣﺎزﻧﺪران ﺧﺒﺮ داد و اﻓﺰود: ﺑﺮای دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ اﯾﻦ ھﺪف ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﻧﻈﺮات اھﺎﻟﯽ ادب و اﻧﺪﯾﺸﻪ ھﺴﺘﯿﻢ.

 

ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم اﺑﺮاھﯿﻤﯽ در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز نیازمند نهادینه کردن مدیریت جهادی در همه شئون زندگی خانواده ها هستیم، خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی تنها مربوط به سازمان ها و نهادها نیست، بلکه آحاد جامعه باید با همین رویکرد در جهت توسعه کشور گام بردارند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که مازندران سالانه پذیرای بیش از 20 میلیون گردشگر است، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات فرهنگی به این مسافران در استان بسیار ضروری است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود به گسترش روز افزون شبهات از سوی دشمنان در جامعه اشاره کرد و گفت: این اداره کل آمادگی دارد به منظور برنامه ریزی در جهت پاسخگویی به شبهات فکری و دینی با بهره گیری از اساتید مجرب اقدام کند.

 

وی در ادامه سخنان خود به جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) اشاره کرد و با بیان این که سال گذشته 93 هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره در مازندران ارسال شد، افزود: این جشنواره یک رویداد فرهنگی بسیار ارزشمند به میزبانی مازندران است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی به فعالیت بیش از سه هزار مؤسسه فرهنگی، قرآنی و هنری در مازندران اشاره کرد و افزود: این مؤوسسات در این حوزه های مشغول فعالیت هستند که رضایت بخش است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه بر ضرورت ایجاد جذابیت در فعالیت ها و برنامه های دینی و فرهنگی تأکید کرد و گفت: اگر برنامه های دینی و فرهنگی براس نسل جوان جذاب باشد به حتم اثرگذاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش پایانی سخنان خود به برنامه های دهه کرامت در مازندران اشاره کرد و با بیان این که مازندران مهد تشیع است، تصریح کرد: مردم این دیار از نخستین گروه هایی بودند که حکومت علوی را پذیرفتند و به همین دلیل برنامه های دهه کرامت با جذابیت و شکوه بیشتری در استان برگزار خواهد شد./950/پ202/ب

ارسال نظرات