۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۰۷۶۳۰
رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی:

باید زیربنای اقتصادی و فرهنگی کشور را تقویت کنیم

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با بیان اینکه اگر اقتصاد در کشور مدیریت نشود کشور دچار ضعف و هرج و مرج می‏شود تصریح کرد: دولت‏مردان باید با بهره گیری از امکانات موجود و بهترین وجه ممکن معیشت اقتصادی مردم را تأمین کنند.
نواب
حجت‌الاسلام سیدابوالحسن نواب، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به وضعیت نامطلوب معیشت اقتصادی مردم گفت: اقتصاد نقش حیاتی و پر اهمیتی در زندگی مردم ایفا می‏کند.
وی، با بیان این که اگر اقتصاد در کشور مدیریت نشود کشور دچار ضعف و هرج‏ومرج می‏شود، تصریح کرد: دولت‏مردان باید با بهره گیری از امکانات موجود و بهترین وجه ممکن معیشت اقتصادی مردم را تأمین کنند.
رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، با تأکید بر حساسیت ارتباط فرهنگ و اقتصاد ابراز داشت: اقتصاد و فرهنگ دو امر جدا نشدنی از هم هستند و با نبود هر یک از این دو مقوله، دیگری دچار ضعف و کمبود خواهد شد.
وی با اشاره به نام‏گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب در زمینه فرهنگ و اقتصاد تصریح کرد: مسأله فرهنگ و اقتصاد از اساسی‏ترین مسائل جاری کشور است و تا این دو مقوله به نتیجه مطلوب نرسد مشکلات کشور ادامه خواهد داشت.
حجت‏الاسلام نواب بر ضرورت مقابله با مشکلات جاری کشور تاکید کرد و اظهار داشت: باید برای حل این مشکلات زیر بنای اقتصادی و فرهنگی کشور را قوی کنیم، به ویژه اینکه کشور ما دارای تمدنی غنی و کهن است.
وی، با اشاره به تذکرات رهبر معظم انقلاب در سال‏های اخیر در زمینه فرهنگ ابراز داشت: مقام معظم رهبری با شناسایی اصلی‏ترین معضل کشور با نام‏گذاری این سالها قصد مطرح کردن و اصلاح این مشکل را دارند.
رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، در پایان با بیان اینکه اصلاح فرهنگ از درون خانواده که کوچک ترین نهاد اجتماعی جامعه است باید شروع شود، تأکید کرد: اگر ما بتوانیم امربه‏معروف و نهی‏ازمنکر را در خانوادهها نهادینه کنیم شرایط اولیه اصلاح فرهنگ در جامعه فراهم می‎شود./922/ت303/ج

 

ارسال نظرات