۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۲۰۷۶۶۷
حجت الاسلام اشکوری:

دولت در زمینه حفظ امنیت اخلاقی جامعه مسؤول است/ اظهارنظرهای اخیر از مبانی نظری صحیح برخوردار نیست

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه اظهارنظرهای اخیرهای اخیر درباره این که نمی توان مردم را با زور شلاق به بهشت فرستاد، را فاقد مبنای علمی و منطقی دانست و علت طرح آن را ناکامی در عمل به شعارهای و وعده های داده شده عنوان کرد.
حجت الاسلام اشکوري حجت الاسلام اشکوري

حجت الاسلام سید عبدالمجید اشکوری، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ در واکنش به برخی اظهار نظرها درباره این که نمی توان مردم را به زور شلاق به بهشت فرستاد، گفت: دولت ها وظایفی به عنوان وظایف حاکمیتی دارند و باید برای رسیدن جامعه به سعادت تلاش کنند.

 

وی با اشاره به آیه شریفه«لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنینَ إِذْ بَعَثَ فیهِمْ رَسُولاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ إِنْ کانُوا مِنْ قَبْلُ لَفی‏ ضَلالٍ مُبینٍ» خاطرنشان کرد: خدای متعال در این آیه هدف بعثت انبیا را به طور صریح و روشن بیان کرده است، بنابر این دولت اسلامی نیز در این راستا وظیفه ای شفاف دارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اگر از این مساله مهم هم چشم پوشی کنیم، حتی دولت های غیر اسلامی نیز وظایفی را در قبال جامعه خود به عهده دارند که نمی توانند از انجام آن شانه خالی کنند.



حجت الاسلام اشکوری افزود: از جمله این وظایف برقراری نظم اجتماعی است، ما نمی توانیم مردم را به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دعوت کنیم، اما برای کسانی که قوانین را رعایت نمی کنند جریمه ای در نظر نگیریم و بگوییم کسی که قوانین را رعایت نمی کند به خودش ضربه می زند و جان خودش را به خطر می اندازد.

 

وی با تاکید بر این که تنها با توصیه و رهنمود نمی توان نظم اجتماعی برقرار کرد، گفت: تمامی جوامع برای متخلفان از قوانین مرتبط با نظم و امنیت اجتماعی جرائمی را در نظر می گیرند و البته در کنار آن کار فرهنگی هم انجام می دهند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه دولت را در زمینه حفظ امنیت اخلاقی جامعه مسؤول دانست و تاکید کرد: وقتی کسی امنیت اخلاقی جامعه را خدشه دار کند دولت نمی تواند به بهانه های مختلف از انجام رسالت خود شانه خالی کند و فضا را برای متخلفان باز بگذارد.

 

حجت الاسلام اشکوری با بیان این که وظیفه حاکمیت ایجاد امنیت اخلاقی برای افراد جامعه است، یادآورشد: در این راستا تشویق و فرهنگ سازی و در کنار آن برخورد قهری با متخلفان امری ضروری و مسلم است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در تحلیل خود از طرح این گونه مباحث از سوی مسؤولان ابراز داشت: دولت زمانی که در برخی زمینه ها دچار مشکل می شود و توان عمل به شعارها و وعده های داده شده را ندارد برای منحرف کردن اذهان به سمت دیگری، اقدام به طرح مباحثی می کند که البته مبنای علمی و منطقی ندارد و تنها فضای جامعه را دچار تشویش می کند. /924/ت302/ج

ارسال نظرات