۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۲۰۷۶۷۱

بلاتر چشمانش را بر روی جنایات رژیم صهیونیستی بست

خبرگزاری رسا ـ رئیس فدراسیون جهانی فوتبال به بهانه «من فوتبال و سیاست را از هم جدا می‌دانم» تاکید کرد که فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی در چارچوب مقررات فیفا عمل می‌کند و دلیلی برای مجازات آن وجود ندارد.
رئيس فدراسيون جهاني فوتبال

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: در پی زخمی‌شدن دو فوتبالیست فلسطینی توسط ماموران مرزی اسرائیل، فدراسیون فوتبال فلسطین خواستار مجازات اسرائیل شد.


در همین حال رئیس فدراسیون جهانی فوتبال روز سه‌شنبه (8 خرداد / 27 ژوئن) با تاکید بر اینکه «من فوتبال و سیاست را از هم جدا می‌دانم» تاکید کرد که فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی در چارچوب مقررات فیفا عمل می‌کند و دلیلی برای مجازات آن وجود ندارد.


بلاتر روز دوشنبه (7 خرداد) در رام‌الله با مقامات ورزشی و سیاسی فلسطین، از جمله با محمود عباس دیدار و گفت‌وگو کرده بود. او یک روز بعد با مقامات صهیونیستی، از جمله بنیامین نتانیاهو، ملاقات نمود. بلاتر در پایان دیدار خود با آوی لوزون، رئیس فدراسیون فوتبال آن رژیم و خطاب به او تاکید کرد: «فدراسیون شما از اعضای خوب فیفا است».


در ماه ژانویه سال جاری دو فوتبالیست 17 و 19 ساله پس از تمرین در استادیوم ورزشی "فیصل الحسینی" در کرانه باختری رود اردن، در راه بازگشت به خانه هدف گلوله سربازان رژیم اشغالگر قدس قرار گرفتند و به شدت مجروح شدند.


در این حادثه پاهای جوان 19 ساله با اصابت 10 گلوله و پاهای ورزشکار 17 ساله توسط دو گلوله به شدت زخمی شد. به گفته دویچه وله؛ به احتمال زیاد دو جوان فلسطینی دیگر هرگز نخواهند توانست فوتبال بازی کنند.


در پی این حادثه جبرئیل رجوب، رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین از فیفا خواست، از شرکت تیم ملی فوتبال رژیم اسرائیل در رقابت‌های بین‌المللی جلوگیری کند.


فدراسیون فوتبال فلسطین که از سال 1998 عضو فیفا است، قصد دارد در کنگره فدراسیون جهانی در ماه ژوئن خواست خود را مبنی بر مجازات صهیونیست ها پی‌گیری کند.


به گفته ژنرال رجوب کشورهای ایران، قطر، اردن، عمان، تونس و الجزیره از پیشنهاد اخراج رژیم اسرائیل از فیفا پشتیبانی خواهند کرد.


بلاتر در پایان سفر خود فاش ساخت که فیفا تفاهم‌نامه‌ای تهیه کرده و در اختیار فدراسیون‌های فوتبال فلسطین و رژیم صهیونیستی قرارداده است. او ابراز امیدواری نمود که این تفاهم‌نامه در کنگره فیفا در ماه ژوئن از جانب دو طرف امضا شود.


کشمکش میان این دو فدراسیون اتفاق تازه‌ای نیست. در سال‌های اخیر نیروهای رژیم اسرائیل بارها ورزشکاران و مربیان ورزشی فلسطینی را که بین غزه و کرانه باختری رود اردن رفت‌وآمد می‌کنند، دستگیر کرده است.


دستگیری و اذیت و آزار مکرر برخی از ورزشکاران و مربیان فلسطینی توسط ماموران رژیم اسرائیل باعث شده که مقامات فلسطینی بارها خواستار مجازات فدراسیون فوتبال آن رژیم شوند.


در این رابطه فیفا در تیرماه سال گذشته کارگروهی تشکیل داد که در آن علاوه بر فدراسیون‌های فوتبال فلسطین و رژیم غاصب، نمایندگان فدراسیون‌های اروپایی و آسیایی نیز عضو هستند.

 

یکی از وظایف اصلی این کارگروه، ایجاد زمینه مساعد برای رفت‌وآمد ورزشکاران فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن است. اما به نظر می‌رسد که این کارگروه تاکنون در رسیدن به اهداف خود موفقیت چندانی کسب نکرده است./1421/1409/ح

ارسال نظرات