۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۰۷۷۱۰
دادستان مرکز استان مازندران:

احیاء موقوفات زمینه ساز رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ دادستان مرکز استان مازندران با اشاره به این که یکی از دستاوردهای مهم بعثت موضوع وقف است، افزود: نگاه و نگرش اسلام به بشر و نیازهای بشر در مسأله وقف گنجانده شده است.
دادستان ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام اسدالله جعفری، دادستان مرکز استان امروز در کارگاه آموزشی حقوقی و ثبتی اوقاف استان در ساری گفت: ماه رجب یک فرصت استثنایی بود که خداوند از باب مرحمت و لطف ویژه برای رشد و تعالی و رسیدن به سعادت با رایحه خوش بندگی به انسان عطاء کرد.

 

دادستان مرکز مازندران با بیان این که انقلاب پیامبر یک تغییر نبود بلکه یک تحول بنیادین در آفاق و انفس بود، گفت: جامعه بشری گرفتار در منجلاب گناه و نافرمانی ضد بشریت بود و با بعثت دریچه انسان دوستی زنده شده است.

 

حجت الاسلام جعفری در ادامه یکی از موضوعات مهم و ارزش های اسلامی و انسانی را مسأله وقف دانست و اظهار داشت: مسأله وقف در فرهنگ دینی ما مورد تاکید است.

 

دادستان مرکز استان با اشاره به این که یکی از دستاوردهای مهم بعثت موضوع وقف است، افزود: نگاه و نگرش اسلام به بشر و نیازهای بشر در مسأله وقف گنجانده شده است.

 

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال مازندران گفت: نگاه اسلام نگاه جامع است و نیازها را در حوزه ها و در ادوار مختلف سنجیده است.

  

دادستان مرکز استان مازندران با بیان این که پیامبر و ائمه هم واقف و هم متولی بودند، بیان داشت: پیامبران احیاء حفظ و اداره موقوفات را به عهده داشتند.

 

حجت الاسلام جعفری با اشاره به این که وقف در دوره ای یک پایگاه و ابراز سپاس برای حکام بود، گفت: یکی از شاخص‌های قدرت بحث اقتصادی است و حکام می دانستند وقف را باید حفظ کنند زیرا وقف ریشه در اعتقادات دینی و مذهبی مردم دارد و از عواید آن به نفع مسائل سیاسی استفاده می کردند.

 

دادستان مرکز مازندران ادامه داد: وقف در تاریخ به ویژه در دوره رضاخان مظلومیتی را طی کرد و با انقلاب شکوهمند اسلامی ایران امام فرمود: «موقوفات باید به حالت وقفیت باقی و عمل به وقف شود» وقف احیاء شد.

 

حجت الاسلام جعفری با بیان این که وقف یکی از شئون حاکمیت دینی است و همه با یک واسطه در حوزه وقف خدمت می کنیم و تکلیف همه ما در این خصوص بسیار سنگین است، اظهار داشت: کسانی که برای وقف زحمت می کشند در حقیقت با رسول الله و ائمه معصومین طرف هستند.

 

حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این جلسه اظهار داشت: کارشناسان حقوقی و قضات تمام فشارها را تحمل می نمایند و شجاعانه و با در نظر گرفتن عدل و انصاف برای موقوفات رأی صادر می کنند.


 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که دعاوی جاری موقوفات 498 مورد است، بیان کرد: برای این تعداد دعاوی 57 مورد احکام له صادر شد.

 

حجت الاسلام علیزاده با تاکید بر این که باید با مدیریت جهادی در راه اوقاف قدم برداشت، اظهار داشت: خوشبختانه با حضور همکاران با تجربه و مدیریت جهادی، شاهد راه اندازی سیستم جامع موقوفات و بقاع متبرکه هستیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که اوقاف در سال گذشته در اجرای برنامه ابلاغی با انگیزه الهی، همدلی، دینی و فعالیت شبانه‌روزی رتبه سوم را در کشور کسب کرد، افزود: این رتبه و دستاورد مهم وقف باید حفظ شود.

 

حجت الاسلام علیزاده به اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی اشاره کرد و بیان داشت: انتقال تجربیات ارزنده اساتید و مشاورین و وکلای حقوقی و ثبتی، ارتقاء سطح معلومات کارشناسان حقوقی و ثبتی، برنامه ریزی برای مدیریت جهادی در حوزه احیای وقف و موقوفات و تثبیت موقوفات از اهداف برپایی این دوره آموزشی است./950/پ202/ب

ارسال نظرات