۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۲۰۷۷۷۷

گفت و گو وزیران خارجه روسیه و ونزوئلا درباره بحران اوکراین

خبرگزاری رسا ـ وزیران امور خارجه روسیه و ونزوئلا در جریان مذاکرات خود در مسکو بحران اوکراین را مورد بحث قرار داده و مکانیزم انقلابات رنگین را مورد نکوهش قرار دادند.
اوکراين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، خبرگزاری روسیه در خبری، گفت: سرگی لاوروف و الیاس خوا، وزیران امور خارجه روسیه و ونزوئلا در جریان مذاکرات خود در مسکو بحران اوکراین را مورد بحث قرار داده و مکانیزم انقلابات رنگین را مورد نکوهش قرار دادند.

 

وزیر امور خارجه ونزوئلا، گفت: وزیران امور خارجه دو کشور توانستند با روند دشواری که به سرنگونی دولت قانونی اوکراین منجر شد، به طور مفصل آشنا شوند.

 

وی افزود: ما تمام این روند به اصطلاح انقلابات رنگین را که از خارج رهبری می شوند، بررسی کرده و مورد بحث قرار دادیم، چرا که برخی از کشورها تلاش می کنند به استقلال و حق حاکمیت کشورهای دیگر لطمه وارد کنند.

 

گفتنی است، اعتراضات گسترده در استان های شرق و جنوب شرقی اوکراین از اواخر ماه فوریه تا به حال ادامه دارد، این اعتراضات پاسخ ساکنان منطقه به تغییر قهری حکومت و برکناری رییس جمهور قانونی اوکراین و به دنبال آن تلاش پارلمان برای لغو قانون موقعیت حقوقی منطقه ای زبان روسی در این کشور است./993/1409/ح

ارسال نظرات