۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۰۷۸۲۶
امام جمعه خوی:

تلقین شیعه هراسی و ایران هراسی توطئه استکبار جهانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی گفت: رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنان خود شیعه هراسی و ایران هراسی و ایجاد اختلاف در میان مسلمانان را از جمله توطئه های استکبار بر شمرده که این توطئه ها جهت حفاظت از اسرائیل صورت می گیرد بنابراین مسلمانان باید بهتر از گذشته وحدت و استقلال خود را حفظ کنند تا دشمنان نتوانند کوچک ترین ضربه را بر نظام اسلامی وارد کند.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی در خطبه های این هفته با تبریک اعیاد شعبانیه، میلاد امام حسین (ع)، امام زین العابدین (ع)، علمدار کربلا و روز پاسدار و جانباز اظهار داشت: پاسداران و جانبازان انقلاب اسلامی همانند قهرمانان حماسه کربلا در دوران غربت اسلام و مسلمانان نقش تاریخی آفریدند و به جمله معروف "یا لیتنا کنا معک" و فریاد "هیهات منا الذله" سرور آزادگان عینیت بخشیدند.


وی به آثار و برکات تقوا اشاره کرد و افزود: از مجموع آثار و برکاتی که امیرمؤمنان(ع) برای تقوا بیان فرموده بـه خوبـی می توان ارزش و جایگـاه آن را در صحنـه زندگـی بشـر مشاهده کرد چرا که خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید که "اگر مردمی که در شهرها و آبادی ها زندگی می کنند ایمان می آوردند و تقوا پیشه می کردند درهای آسمان و زمـین را بـر آن ها مـی گشودیـم".


امام جمعه خوی ادامه داد: امیرمؤمنان(ع) می فرماید:کسی که تقوا را پیشه خود سازد سختی ها از او دور و تلخی ها شیرین می گردد، دشواری ها آسان و رحمت الهی به سویش می آید و نعمت ها بعد از فروکش شدن به سویش فوران می کند.

 

وصیت نامه الهی و سیاسی امام خمینی (ره) میراثی جاودان است

 

خطیب جمعه خوی به رحلت امام خمینی (ره) اشاره و اضافه کرد: رهبر کبیر انقلاب در وصیت نامه الـهی ـ سیاسی خود که میراثی جاودان از ایشان است خطاب به مسؤولان نظام جمهوری اسلامی، ملت متعهد ایران، ملت ها و دولت های اسلامی و ملل محروم، ستمدیده و مستضعف جهان صادر شده است.

 

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) توصیه های گسترده ای را به آحاد مردم جامعه بشری در تمامی زمینه ها داشته که این توصیه ها دغدغه وی را در خصوص جامعه می رساند، تاکید کرد: لازم است این کتاب ارزشمند سر لوحه زندگی همه مسلمانان به ویژه ملت انقلابی ایران قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام شکوری با بیان اینکه معمار کبیر انقلاب به مجلس و دولت و دست اندرکاران توصیه کرده که قـدر ایـن ملت را بدانند و در خدمت گذاری به آنان به ویژه مستضعفان، محرومان و ستمدیدگان که نور چشمان ما و اولیاء هستند، فروگذار نکنند، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی با ره آورد و فداکاری آنان تحقق پیدا کرد و بقاء آن نیز مرهون خدمات آنان است.

 

روحانیون از سرنوشت مشروطیت عبرت بگیرند

 

امام جمعه خوی با بیان اینکه نسل آینده خواهد شنید که دست سیاست بازان روحانیون را که اسـاس مـشروطیت را بـا زحمات و رنج ها فراوان بنیان گذاشتند را از صحنه خـارج و بازی سیاست بازان را خوردند و دخالت در امور کشور و مسلمین را خارج از مقام خود انگاشته و صحنه را به دست غرب زدگان سپردند، اظهار داشت: روحانیون اکنون باید از سرنوشت دوران مشروطه عبرت بگیرند چرا که حل مشکل توطئه آن زمان نیاز به زمان طولانی ذاشت تا بتواند جبران مافات کند.

 

وی در ادامه به میلاد با سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار اشاره کرد و گفت: بر اساس مفاد روایات متعدد رسول خدا (ص) پس از میلاد حسنین (ع) اعمال متعدد مسـتحبی را دسـتور دادند که این اعمال بعدا در میان مسلمانان نسبت به تازه مولودها بـه سیره و سـنت تبدیل شد که از جمله آن می توان به گفتن اذان و اقامه، عقیقه کردن و تراشیدن موی سر اشاره کرد. 

 

حجت الاسلام شکوری افزود: پاسداران و جانبازان انقلاب اسلامی همانند قهرمانان کربـلا در دوران غربت اسلام و مـسلمانان نقـش تاریخی آفریدند و فریاد هِیْهات مِنّا الذِّله امام خود را نصب العین قرار دادند.

 

وی در ادامه به حوادث جهان اسلام اشاره کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری مد ظله روز مبعث در جمع مسؤولان نظام جمهوری اسلامی و سفرای کشورهای اسلامی موضوعات مهمی را مـورد تأکید قرار داده و آحاد مسلمانان را بـر رعایـت کردن آن ها فراخواندند که شناخت حقیقی دشمنان امت اسلامی، کنار گذاشتن اختلافات طایفه ای و مذهبی، تشکیل امت واحده اسلامی از جمله توصیه های رهبری بر جهان اسلام بود.


تلقین شیعه هراسی و ایران هراسی توطئه استکبار جهانی است


امام جمعه خوی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بخشی دیگر از سخنان خود شیعه هراسی و ایران هراسی و ایجاد اختلاف در میان مسلمانان را از جمله توطئه های استکبار بر شمرده، اضافه کرد: این توطئه ها جهت حفاظت از اسرائیل صورت می گیرد بنابراین مسلمانان باید بهتر از گذشته وحدت و استقلال خود را حفظ کنند تا دشمنان نتوانند کوچک ترین ضربه را بر نظام اسلامی وارد کند.


وی با بیان اینکه کمیته برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مـصر اعـلام کرده که  37 درصد مـردم در انتخابات شرکت نموده اند، خاطر نشان کرد: تعدادی از گروه های سیاسی از جمـله اخوان المسلمین انتخابات را تحریم کرده اند ولی در عین حال از ابتدا قصد کودتاچیان این بودکه با راه انداختن انتخابات فرمایشی عبدالفتاح السیسی را رییس جمهور کنند


حجت الاسلام شکوری با بیان اینکه مردمان سوریه از میان 3 نامزد ریاست جمهوری آینده خود را انتـخاب خواهند کرد، گفت: کشورهای غربی، اروپایی و عرب منطقه از جمله کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلـمان، عربستان، قطر، امارات، مـصر، اردن، ترکیه و ایتالیا تحت عنوان دوستان سوریه به کارشکنی مشغول هستند تا نگذارند ایـن انتخابات برگزار گردد.


وی در پایان خاطر نشان کرد: همه دشمنان منتظر باشند که مردم انقلابی و مقاوم سوریه پاسخ کوبنده آنان را پای صندوق های رأی خواهند داد./936/202/ع

ارسال نظرات