۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۰۷۸۳۱
خطیب جمعه بجنورد:

استکبارستیزی نظام اسلامی تداوم نهضت حسینی است

خبرگزاری رساـ خطیب نماز جمعه بجنورد با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون مبارزه با ظلم و استکبارستیزی در نظام اسلامی، اظهار کرد: روحیه مبارزه و ذلت ناپذیری ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از نهضت عاشورای حسینی است.
نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تبریک به مناسبت سوم شعبان، سالروز ولادت امام حسین(ع)، با بیان این که امامت و قیام امام حسین(ع) نقطه عطف تاریخ شیعه محسوب می شود، اضافه کرد: از زمان قیام امام سوم شیعیان تاکنون، روحیه مبارزه با استکبار و عدم پذیرش ظلم و ذلت جزئی جدانشدنی از ملت شیعه شده است.

 

به گفته وی در واقع همان گونه که امام حسین(ع) فرموده زندگی سراسر عقیده و مبارزه است؛ شیعیان علی الخصوص ملت مسلمان ایران نیز عقیده و مبارزه با استکبار را سرلوحه کار خود قرار داده اند و با رهبری ولی فقیه تاکنون زیر بار زور و ظلم نرفته و به فضل الهی نیز تا ابد در مقابل مستکبران کمر خم نخواهند کرد.

 

حجت الاسلام نوری با اشاره به این که الگوپذیری از قیام امام حسین(ع) سبب شده تا شیعیان زیر بار ظلم ستمگران نروند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در روزهای اخیر پیرامون مبارزه با ظلم و استکبارستیزی نظام مقدس اسلامی بیانات ارزشمندی داشتند و به همه ثابت کردند که نظام جمهوری اسلامی ذره ای از آرمان ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار کوتاه نیامده است.

 

وی افزود: در طول 35 سال اخیر نظام مقدس اسلامی با بهره گیری از الگوی نهضت حسینی و رهبری ولی فقیه در برابر هیچ قدرتی اعم از حزب بعث، شوروی سابق، آمریکا، انگلیس، اسراییل و ... زانو نزده چرا که روحیه مبارزه و ذلت ناپذیری ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از نهضت عاشورای حسینی است.

 

حجت الاسلام نوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز پاسدار، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیرویی نظامی، مکتبی، مسؤولیت پذیر، ظلم ستیز، مردمی و ساده زیست دانست که در طول دوران دفاع مقدس برای حراست از کشور زحمات فراوانی کشید.

 

وی با بیان این که اگر در هشت سال دفاع مقدس مدیریت و سازماندهی سپاه در بسیج نیروهای مردمی نبود؛ مشکلات زیادی برای کشور ایجاد می شد، اضافه کرد: امروز نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمامی عرصه های حفاظت و حراست از نظام اسلامی در صف اول قرار دارد.

 

خطیب موقت نماز جمعه بجنورد همچنین به سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز نیز پرداخت و عنوان کرد که مردم و نظام به جانبازان و شهدا مدیون هستند و باید این دین خود را با رسیدگی و احترام به این عزیزان ادا کنند.

وی با بیان این که اگر جانبازان و شهدا نبودند امروز ایران اسلامی وضعیتی به مراتب بدتر از بحرین و سوریه داشت، تصریح کرد: این که برخی افراد بر علیه مجموعه جانبازان و شهدا و خدماتی که به این قشر ارائه می شود؛ صحبت می کنند نهایت کم لطفی و قدرنشناسی است.

 

حجت الاسلام نوری در پایان قیام پانزدهم خرداد سال 42 را حرکتی برگرفته از مدیریت مرجع تقلید دینی و بدون وابستگی به شرق و غرب توصیف کرد و گفت: این حرکت مذهبی و نشأت گرفته از مرجعیت دینی، به مرور زمینه پیروزی مردم و استقرار نظام مقدس اسلامی را در این کشور مهیا کرد./9314/202/ع

ارسال نظرات