۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۰۷۸۴۷
امام جمعه ارومیه:

ضربه به اصل ولایت فقیه، نخستین نقشه دشمن برای نابود سازی ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه گفت: با انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری ایران، دشمنان این مملکت نا امید شدند چرا که کسی به رهبری انتخاب شد که حقیقتا یک ذخیره الهی بود.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: امام خمینی (ره) مردی الهی و قدرتمند بود که انقلاب اسلامی را با اقتدار و حضور مردمی، به پیروزی رساند و این انقلاب را در برهه های حساس رهبری کرد.


وی با بزرگداشت شخصیت بنیان گذار رهبر کبیر انقلاب اسلامی به موضوع تعیین جانشینی آن فقید در سال 68 اشاره کرد و افزود: با انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری ایران، دشمنان این مملکت نا امید شدند چرا که کسی به رهبری انتخاب شد که حقیقتا یک ذخیره الهی بود.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: در 15 خرداد سال 57 نطفه اصلی قیام در کشور شکل گرفت و در نهایت خون های این روز در سال 57 به ثمر نشست و انقلاب پیروز شد.


ضربه به اصل ولایت فقیه، نخستین نقشه دشمن برای نابود سازی ایران است


امام جمعه ارومیه با اشاره به نقش ولایت فقیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی، اصل ولایت فقیه را مظلوم ترین اصل در کشور عنوان کرد و اضافه کرد: سزاوار است که این موضوع بنیادی را که از اصول متقن قانون اساسی کشور است مورد بازشناسی و تبیین قرار گیرد و جوانان با این موضوع بیشتر آشنا شوند چرا که امروز ضربه زدن به اصل ولایت فقیه نخستین نقشه دشمن برای نابودسازی کشور است.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی خاطرنشان کرد: با توجه به این اهمیت، دشمنان نیز ولایت فقیه را نشانه گرفته اند و تمام توان خود را برای ضربه زدن به ولایت فقیه بکار می گیرند که با پشتیبانی مردمی، این تلاش آنان ناکام می ماند.


وی با بیان اینکه با رحلت امام (ره) در زمانی که همگان احساس اضطراب می کردند، مجلس خبرگان رهبری در اقدامی هوشمندانه، امام خامنه ای (مدظله العالی) را به رهبری انقلاب اسلامی برگزیدند که این انتخاب، بهترین انتخاب بود، گفت: در روز انتخاب رهبری در مجلس خبرگان، خداوند دل ها را به سمت این رهبر فرزانه هدایت کرد تا با انتخاب او اضطراب ناشی از فقدان امام التیام یابد.


قدرت ولایت فقیه در دل مردم سبب یاس دشمنان است


امام جمعه ارومیه نقشه دشمن در این زمینه را در فتنه 88 متجلی دانست و اظهار کرد: قدرت ولایت فقیه در دل ها و قلوب مردم مایه یاس دشمنان است و از این رو پیوسته تلاش می کنند بر این اصل حمله کنند.


وی با تبریک ایام ماه شعبان افزود: این ماه، قداست بسیاری دارد و مؤمنان باید صدقه دادن در کنار استغفار و روزه را در این ماه در دستور کار خود قرار دهند چرا که این عبادات، ثواب بسیاری دارد و از جمله ماه های عظیم خداوند و از فرصت های موکد برای تقرب به بارگاه حق تعالی است.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی به بیان سیره پیامبر اکرم (ص) پرداخت و ادامه داد: ساده زیستی از جمله مهم ترین آداب زندگی پیامبر اعظم (ص) بود که باید ما نیز این رفتار ایشان را در زندگی خود پیاده کنیم.


وی با بیان اینکه پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) دارای برجسته ترین ویژگی های انسانی و مزین به خصایص الهی بود، اضافه کرد: الگوگیری از چنین شخصیتی باید در صدر توجهات مسلمین باشد زیرا شایسته است که خانواده ها هر کدام در جایگاه خود روش زندگی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را الگوی زندگیشان قرار دهند.


مسؤولان نظام اسلامی خوف و خشیت الهی را اساس زندگی خود قرار دهند


خطیب جمعه ارومیه به ترویج دوباره رفت و آمدهای بدون تشریفات اشاره کرد و گفت: دین مبین اسلام سرشار از الگوهای متعدد مذهبی و قرآنی است که در این میان پیامبر اکرم (ص) به ویژگی خوف و خشیت الهی آراسته بود و امروزه مسؤولان نظام اسلامی نیز باید به روش و سیره زندگی آن حضرت زندگی کنند و خود را از آلایش های دنیوی دور نگه دارند.


وی در پایان با تبریک سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار خاطرنشان کرد: روز ولادت امام حسین (ع) به نام روز پاسدار نام گذاری شده چرا که آن حضرت بزرگ ترین پاسدار اسلام بود و در روز عاشورا در حالی که یاوری برایش باقی نمانده بود در مقابل لشگر یزید ایستادگی کرد./1302/پ202/ب

ارسال نظرات