۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۲۰۷۸۸۸
حجت الاسلام مقدم تاکید کرد؛

استفاده از شیوه های مناسب در تبلیغ دین

خبرگزاری رسا ـ معاون واحد های آموزشی حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: باید بستر های لازم را برای ترویج فرهنگ تبلیغ چهره به چهره آماده کنیم چرا که رهبر انقلاب بر بی‏بدیل بودن این شیوه تأکید کرده است.
حجت الاسلام مقدم، معاون حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون واحد های آموزشی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان این که تاثیر سخنرانی برای یک فرد بیشتر از سخنرانی برای جمع است، اظهار داشت: مخاطب در ارتباط چهره به چهره حالات روحی و حرکات انسان که گویای احساسات و مطالب انسان است را لمس می کند.

 

 وی تبلیغات را از ابزارهای رایج برای انتقال فکر، فرهنگ و هر گونه پیامی به دیگران خواند و اظهار داشت: مکاتب فکری، فرهنگ ها و تمدن‌های مختلف از دیرباز کوشیده اند با بهره ‌گیری از شیوه ‌های گوناگون، پیام‌های مورد نظر خویش را به مخاطبان انتقال دهند.
معاون واحد های آموزشی حوزه های علمیه آذربایجان غربی اضافه کرد: انبیاء الهی به خصوص حضرت محمد(ص)، خود اولین رساننده و منتقل کننده پیام الهی به جامعه بودند و در وهله بعد، ائمه اطهار بهترین منتقل کنندگان بودند که برترین و صحیح ‌ترین تفسیر و تبیین را از کلام وحی و سنّت نبوی بیان داشتند.
 
وی ادامه داد: در اعصار بعد نیز، اسلام به واسطه تلاش مبلغان دلسوز و عاملان به دین الهی در جوامع مختلف گسترش یافته و آنان با زدودن گرد و غبار فراموشی، جهل، غفلت و تحریف از رفتار و بینش معتقدان به سمت پی‌ ریزی یک جامعه مطلوب اسلامی مبتنی بر کلام قرآن کریم و سنت نبوی تلاش کرده‌ اند.
 
استفاده از شیوه های مناسب در تبلیغ دین
معاون واحد های آموزشی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به این که امروزه تبلیغ با محتوای خوب و مناسب به تنهایی کفایت نمی‌ کند، تصریح کرد: تبلیغات باید دارای قالب جذاب و گیرا بوده و به شیوه مناسب برای مخاطب ارائه شود.
 
وی اضافه کرد: تبلیغ در تمام عرصه‌ها مورد توجه قرار گرفته و مطابق با آن نیز وسایل ارتباطی و تبلیغی متنوعی وجود دارد‌ چرا که باید از تمام ظرفیت ها و ابزارهای تبلیغی بهره جست تا همه بتوانند در معرض پیام ‌ها و معارف بی بدیل قرآن کریم و اهل بیت(ع) قرارگیرند.
 
حجت الاسلام مقدم اظهار داشت: تمام کسانی که پیامی برای عرضه دارند آن را در شیوه هنری بیان می‌ کنند و به اندازه‌ای تبلیغات آن‏ها واجد جذابیت‌های رنگارنگ است که به نظر دیگر «تبلیغ چهره به چهره» نمی‌تواند جایگاهی در تبلیغات دینی داشته باشد.
 
وی اضافه کرد: این درحالی است که در عرصه ارتباطات هیچ چیز جای ارتباط رو در رو را نمی گیرد چرا که انسان وقتی چشم در چشم می شود و در مقابل یکدیگر برای صبحت قرار می گیرند تاثیر سخن چندین برابر می شود.
 
حجت الاسلام مقدم با بیان این که مقام معظم رهبری مروج شیوه «تبلیغ چهره به چهره» هستند، اظهار داشت: بستر های لازم را برای ترویج فرهنگ تبلیغ چهره به چهره آماده کنیم چرا که رهبر کبیر انقلاب بر بی‏بدیل بودن این شیوه تأکید کرده و می فرمایند: تبلیغ چهره به چهره امر خیلی بدیعی است که هیچ یک از روش‏های تبلیغی، هنری، وسایل ارتباط جمعی و رسانه‏ها، جای این تبلیغ را نمی‏گیرد./1301/ت303/ب
ارسال نظرات