۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۰۷۹۱۱
حجت الاسلام طاهری خبر داد؛

آغاز نهضت قرآن پژوهشی در مدارس علمیه مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران از آغاز یک نهضت قرآن پژوهشی در مدارس علمیه مازندران خبر داد و تصریح کرد: این نهضت قرآنی در همه سطوح حوزه علمیه استان آغاز شده است.
حجت الاسلام طاهري، مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران  ظهر امروز در کارگاه آموزشی گسترش فرهنگ تفسیر قرآن در عرصه تبلیغ که با حضور مبلغان استان در ساری برگزارر شد، روحانیت را پیشگامان و مشعلداران عرصه تبلیغ دین در جامعه دانست و گفت: حضور روحانیت در همه عرصه ها همواره با پیشرفت و تعالی همراه بوده است.

 

وی توجه به مباحث قرآنی در حوزه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آشنایی طلاب با معارف و مفاهیم قرآنی در دوران تحصیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران، رسالت حوزه در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه را مهم دانست و خاطرنشان کرد: حوزه باید با ترویج مبانی قرآنی در جامعه، کلام الهی را از مهجوریت خارج کنند.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که مردم دین خود را از علما و روحانیت می گیرند، افزود: روحانیت واسطه پیام رسانی دین، معنویت، اخلاق برای هدایت انسان ها هستند.

 

وی با اشاره به این که عمامه مؤثرترین رسانه و منبر بهترین وسیله برای پیام رسانی دینی است، تصریح کرد: روحانیت در هر مسأله ای که ورود پیدا کرد، شاهد موفقیت و پیشرفت های گسترده ای در آن حوزه بودیم.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که گسترش فرهنگ قرآنی رسالت مهم روحانیت است، خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ قرآنی جامعه را در برابر هر گونه انحرافی مصون می دارد.

 

حجت الاسلام طاهری در ادامه سخنان خود از آغاز یک نهضت قرآن پژوهشی در مدارس علمیه مازندران خبر داد و تصریح کرد: این نهضت قرآنی در همه سطوح حوزه علمیه استان آغاز شده است.

 

وی با بیان این که این طرح زمینه ساز گسترش فرهنگ قرآنی در میان طلاب حوزه علمیه خواهد بود، افزود: حوزه باید با ترویج مبانی قرآنی در جامعه، کلام الهی را از مهجوریت خارج کنند./950/

ارسال نظرات