۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۰۷۹۱۳
چند خبر کوتاه از اصفهان؛

خانواده شهدا بخشنده ترین اقشار جامعه اسلامی

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت: قطعه زمینی توسط پدر بزرگوار شهید باغبانی وقف شد.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدرضا ترحمی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت: خانواده شهدا با بخشش عزیزترین افراد خود به جامعه اسلامی و پیشکش نمودن امانت پروردگار به ذات مقدس الهی بخشنده ترین اقشار جامعه هستند.

 

وی ادامه داد: پدر شهید باغبانیان با رضایت قلبی و با گامی استوار به اداره اوقاف شهرستان لنجان مراجعه و زمینی با مساحت 400 مترمربع را وقف نمود و این قطعه زمین در بلوار جنب واقع شده است.

 

ترحمی خاطر نشان کرد: این موقوفه به مجموعه فرهنگی، مذهبی و تجاری  شهید احمد باغبانی تبدیل خواهد شد و طبق نظر حاج قربانعلی باغبانی  عواید حاصله باید صرف انجام امور فرهنگی و مذهبی شود .

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت: ارزش ریالی این موقوفه بالغ بر 6 میلیارد ریال برآورد شده است و اعتبار مورد نیاز جهت ساخت این مجموعه نیز برعهده این پدر شهید بزرگوار می باشد.

 

وی با بیان اینکه تولیت موقوفه در زمان حیات با واقف و پس از آن با اداره اوقاف شهرستان لنجان است، گفت:طبق وقف نامه منعقد شده ناظر این موقوفه امام جمعه وقت خواهد بود.

 

انتظار بیش از حد از کودک سر منشاء بد اخلاقی او است

خانم خسروانی از مشاوران مرکز مشاوره حوزه های علمیه خواهران، در دوره آموزشی فرزند پروری که در مدرسه علمیه خواهران جامعه النور اصفهان برگزار شد، گفت: از عوامل مهم در عدم اعتماد به نفس کودکان کوتاهی در محبت کردن است.

 

وی پنج سال اول تولد فرزند را دوران تربیت او دانست و اظهار داشت: سال اول تولد، دوران طلایی تربیت فرزند است و بعد از آن فقط جهت دهی است و ما برای رسیدن به اهداف تربیت صحیح باید آهسته حرکت کنیم.

 

این مشاور حوزه علمیه اصفهان مسائلی همچون شب ادراری، ناخن جویدن، پرخاشگری و غیره را مشکل تلقی نکرد و ادامه داد: این مسائل راه حل کودکانه است که والدین باید به دنبال علت هایی باشند که کودکان در مقابل این علت ها، این راه حل ها را بر می گزینند و در نتیجه علت ها را از بین برده تا معلول ها یعنی رفتار های نامطلوب کودک، خود به خود از بین برود.

 

خسروانی در ادامه بیان کرد: برای ایجاد عزت نفس در کودکان باید چهار احساس را در آن ها به وجود آوریم که اولین مورد آن احساس کفایت، یعنی نداشتن انتظار بیش از حد از آن ها و تشویق آن ها برای کسب تجربه های جدید است.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران دومین احساسی را که باید در کودک به وجود آوریم را احساس مسؤلیت دانست و تصریح کرد: احساس مسؤولیت به معنای واگذاری تدریجی فعالیت ها به آن ها تا جایی که به خود و محیط آسیب نرسانند.

 

خسروانی احساس پذیرش و محبت به معنای پرهیز از مقایسه و پذیرش بدون قید و شرط را سومین عامل در رشد کودک معرفی کرد و گفت: از مهم ترین موانعی که در تربیت کودک از سوی خانواده اعمال می شود مقایسه کوک با دیگر کودکان است.

 

 

دوره آموزشی هیات امناء در گلپایگان برگزار شد

عماد کریمی کارشناس تشکیلات، آموزش و تحول اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: اولین دوره آموزشی هیات امناء در گلپایگان تشکیل شد.

 

وی تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه های آموزشی ویژه هیات امناء و خدام بقاع متبرکه، اولین دوره این کلاس ها در شهرستان گلپایگان با حضور 50 نفر از خادمین بقاع متبرکه و اعضاء هیات امناء در منطقه تفریحی سد برگزار شد.

 

کارشناس تشکیلات، آموزش و تحول اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: در این دوره که مجموعا 4 موضوع آموزشی در قالب 4 کلاس دو ساعته بود و موضوعات احکام شرعی، شان امامزادگان، مقررات و شرح وظایف و مسائل ایمنی و بهداشتی آموزش داده شد./939/د102/ی 

ارسال نظرات