۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۲۰۷۹۸۰

متهم های جدید برای پرونده سنگسار

خبرگزاری رسا ـ این زن 25 ساله که فرزانه پروین نام دارد به دلیل آنچه مردان خانواده اش «بی آبرو کردن» آنها می خواندند، در مقابل دادگاه لاهور توسط سی نفر از اعضای خانواده از جمله پدرش سنگسار شد.
زنان در عربستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورونیوز؛ پلیس پاکستان چهار نفر را در ارتباط با کشته شدن یک زن جوان باردار دستگیر کرد.


این زن 25 ساله که فرزانه پروین نام دارد به دلیل آنچه مردان خانواده اش «بی آبرو کردن» آنها می خواندند، در مقابل دادگاه لاهور توسط سی نفر از اعضای خانواده از جمله پدرش سنگسار شد.


وی برغم میل خانواده اش با مرد دیگری ازدواج کرده بود. شوهر وی که یک کشاورز است، پیش از ازدواج با فرزانه، همسر اول خود را به قتل رسانده بود، وی می گوید که دلیل این کار عشق فرزانه بوده و می افزاید: «اگر عدالت برای قاتلان همسر و فرزندم اجرا نشود، در همان مکان که او را کشته اند خودکشی می کنم تا خبرش در همه جهان منتشر شود.»


در سال گذشته نزدیک به هزار زن و دختر نوجوان در پاکستان به اتهام «بی آبرو کردن خانواده» توسط نزدیکانشان به قتل رسیدند. اغلب این قتل ها به دلیل امتناع دختر از ازدواج اجباری بوده است.

با اینکه پاکستان از سال 2000 میلادی مقررات سختگیرانه ای برای جلوگیری از قتل های ناموسی و ازدواج اجباری تصویب کرده، اما آمار اینگونه جرایم روز به روز افزایش می یابد. /1409/ح

ارسال نظرات