۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۲۰۸۰۲۷

افت شدید محبوبیت اخوان المسلمین در منطقه

خبرگزاری رسا ـ یکی از علل عدم کامیابی و افت شدید محبوبیت اخوان المسلمین، سلفی‌هایی هستند که از هم‌پیمانان اصلی اخوان المسلمین شمرده می‌شوند.
اخوان المسلمين مصر

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: سازمان اسلام‌گرای اخوان‌المسلمین که تا چندی پیش از وزن و اعتبار خاصی در کشورهای عربی برخودار بود، در حال از دست دادن جاذبه خویش است.


مخالفان سازمان اسلام‌گرای اخوان المسلمین بر این عقیده اند که ادعای دست‌یابی به جامعه‌ای وارسته‌ و بهتر از طرف این سازمان تنها به این دلیل مطرح شده تا هدف‌های اصلی افراطی این سازمان پنهان بمانند.


دویچه وله در ادامه افزود: جدا از سوریه که اسلام‌گرایان افراطی یکی از طرف‌های جنگ در این کشور است، در کشورهای اسلامی شمال آفریقا که کانون تحولات بوده اند، اخوان المسلمین از وزن و جایگاهش به شدت کاسته شده است.

 

اخوان المسلمین مصر که تا یک سال پیش ریاست جمهوری و بیشتر پست‌های دولتی در این کشور را در اختیار داشت، امروز شدیدتر از 20 سال پیش تحت تعقیب نیروهای دولتی قرار دارد.


همین پیگردها سبب شده که رهبری اخوان المسلمین مصر که هدف‌اش اسلامی کردن جدی کشور و جامعه بود، فعالیت‌هایش را بار دیگر زیرزمینی کند.


به گزارش دویچه وله؛ در کشور لیبی نیز به نظر می‌رسد نیروهای سکولار به زودی قدرت را به دست گیرند. اکنون بیش از 147 هزار نفر در این کشور سایت فیس‌بوکی "النهضه برو گم شو" را حمایت می‌کنند. این سایت توسط اخوان‌المسلمینِ تونس اداره می شود.


در همین حال باید گفت یکی از علل عدم کامیابی و افت شدید محبوبیت اخوان المسلمین، سلفی‌ها و تکفیری هایی هستند که از هم‌پیمانان اصلی اخوان المسلمین شمرده می‌شوند. بسیاری از اعضای نظامی سلفی‌ها که "جهادیون" خوانده می‌شوند، اکنون در بسیاری از مناطق شمال آفریقا و خاورمیانه علیه مردم آن کشورها در حال جنگ می باشند.


به گزارش این خبرگزاری؛ نظامیان مصر در شبه‌ جزیره سینا از تابستان سال 2013 میلادی در پیکار با نیروهای سلفی های تروریست این منطقه که "انصار بیت‌المقدس" نامیده می‌شوند، به پیروزی‌های بزرگی دست یافته و آنها را به حاشیه رانده‌اند.


به گفته دویچه وله؛ در شرق لیبی نیز ارتش این کشور تحت فرماندهی ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر حمله علیه اسلام‌گرایان افراطی را بار دیگر آغازکرده‌اند؛ اسلام‌گرایانی که بعضی‌شان به سازمان اسلام‌گرای اخوان المسلمین نزدیک‌اند و بعضی دیگر هواداران شبکه تروریستی القاعده هستند./1421/1409/ح

ارسال نظرات