۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۲۰۸۰۳۰

روسیه از مرز اوکراین عقب نشست

خبرگزاری رسا ـ جین ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن اعلام این خبر، آن را "نخستین گام‌ها" در جهت حل بحران اوکراین دانست.
ارتش روسيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: مقام‌های آمریکایی می‌گویند روسیه دو سوم نیروهای خود را از مرز اوکراین عقب کشیده است.


جین ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن اعلام این خبر، آن را "نخستین گام‌ها" در جهت حل بحران اوکراین دانست. او افزود که آمریکا خواستار عقب‌نشینی کامل نیروهای روسیه از مرز اوکراین است.


بر اساس تخمین دولت آمریکا حدود 40 هزار سرباز روس در مرز‌های اوکراین مستقر شده بودند. دبیرکل ناتو، آندرس فوگ راسموسن از عقب‌نشینی بخشی از نیروهای روس از مرز اوکراین استقبال کرد.


او همزمان در جریان یک کنفرانس خبری در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی هشدار داد: «هنوز شمار قابل توجهی از یگا‌ن‌های ارتش روسیه در مرز اوکراین باقی مانده‌اند که با یک تصمیم سیاسی می‌‌توانند فعال شوند.»


دبیرکل ناتو در ادامه از نشست شورای روسیه- ناتو خبر داد. این نشست نخستین دیدار شورای روسیه - ناتو پس از اقدام روسیه برای الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک خود است. ناتو پس از این اقدام روابط خود با مسکو را به طور موقت قطع کرده بود.


به نقل از راسموسن، ناتو تصمیم دارد همکاری‌های ‌خود با اوکراین را گسترش دهد. از جمله قرار است کشورهای عضو ناتو در توافق‌های دو جانبه‌ای با دولت کیف به مدرن‌‌سازی ارتش اوکراین کمک کنند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات