۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۲۰۸۰۳۲
وزیر دفاع:

امروز در جامعه نیاز به سبک و روش مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی داریم

خبرگزاری رسا ـ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این‌که همه زندگی او جهاد اصغر و اکبر است، گفت: ما امروز در جامعه خودمان نیاز به سبک، منش و روش ابوترابی داریم که افراد قادر باشند با خدا معامله کنند و در این مسیر هم از خود بگذرند و آن چیزی که برای آنها اصل است، ارتقاء و تعالی جامعه در همه ابعاد باشد.
دهقان، وزير دفاع و پشتيباني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، عصر روز شنبه دهم خردادماه در آیین بزرگداشت سید آزادگان حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی اکبر ابوترابی و پدرش آیت‌الله حاج سیدعباس ابوترابی و یادواره شهدای آزاده که به‌همت مؤسسه فرهنگی پیام آزادگان و بنیاد شهید و امور ایثارگران در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، گفت: هرآنچه داریم، مدیون راهنمایی‌ها، هدایت‌ها و رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره) هستیم.

وی اظهار داشت: شخصیت آقای ابوترابی در درون یک خانواده کاملا مؤمن، معتقد و جلیل القدری که هم به لحاظ پدری و هم مادری در سلسله جلیله روحانیت که اهل تقوا، خدمتگزاری، تواضع، فقاهت و مجاهدت بودند، شکل گرفت.

دهقان با اشاره به این‌که از همان آغاز کودکی و جوانی تا انتهای حیات طیبه ایشان، ردپای حرکت برای خدا، تسلیم رضای خدا بودن و خدایی بودن و تمرین برای این موضوع را کاملا می‌بینیم، بیان داشت: هیچ‌گاه در زندگی ابوترابی سکون و سکوت را مشاهده نمی‌کنید، از آن طرف هیچ‌گاه در زندگی ابوترابی غوغا و سر و صدا را نمی‌بینید، یعنی آرامش و طمأنینه‌ای که در سایه ایمان مستقر در وجود ایشان به وجود آمده از یک طرف یک کوه آتشفشان از او می‌سازد که برعلیه هر نوع ظلم، تجاوز، بی‌عدالتی و تبعیض بر می‌شورد و از آن طرف آنچنان تسلیم درگاه خداست که در مقابل مردم آن بال تواضع خود را می‌گشاید و خود را در تمام دوران زندگی در خدمت دیگران قرار می‌دهد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این‌که شعار معروف مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی مبنی بر «پاک باش و خدمتگزار» یک اصل را در زندگی اجتماعی در پذیرش مسؤولیت‌ها و ایفای نقش‌ها می‌سازد، افزود: زمانی می‌شود اینگونه بود که ما قادر باشیم همه تعلقات را از خودمان ببُریم و تنها به یک نقطه خود را متصل کنیم و از این منظر خود را در خدمت مردم قرار دهیم، چشم داشتی در ازای خدمت و توقع این‌که کسی این را اجر می‌گذارد نداشته باشیم.

وی ابراز داشت: آقای ابوترابی پیش از پیروزی انقلاب در مبارزات خود حتی پا را فراتر از محیط جغرافیایی ایران قرار می‌دهد و به لبنان و فلسطین می‌رود و در دانشگاه الاظهر کار آموزشی می‌کند که خود را رشد و تعالی دهد تا بتواند به اسلام خدمت کند.

دهقان با اشاره به این‌که وقتی آقای ابوترابی می‌خواهد به جبهه برود، از امام(ره) سؤال می‌کند که وضعیت اینطور است، من می‌خواهم به جبهه بروم، این اقدام را نشانه ولایت مداری دانست و گفت: این بدان معنا است که نفسی هم که می‌کشد، تلاش می‌کند که همواره در مسیری این نفس کشیده شود و قدمی که برمی‌دارد در راهی باشد که آن راه و آن موقعیت مورد تأیید رهبری و ولایت باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: این اقدام بدان معنا است آن، خط، جهت، حدود و چارچوب‌هایی که تعریف می‌شود در همان چارچوب با ظرافت و دقت قدم برداشتن بدون دخالت دادن خود.

هیچ پست و مقامی کمترین تغییری را در روحیه متواضعانه و حرکت خدمتگزارانه ابوترابی ایجاد نکرد

وی تأکید کرد: ما دیدیم که هیچ گاه، هیچ پست و مقامی کمترین تغییری را در روحیه متواضعانه و حرکت خدمتگزارانه ابوترابی ایجاد نکرد.

دهقان مجاهدت فی سبیل‌الله، رفتار و تعامل اجتماعی، بندگی خدا و عبادت و تضرع و ایثار و فداکاری که بر آزادگان تأثیر گذاشته است را ازجمله ویژگی‌های سید آزادگان مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی دانست و گفت: در زندان به آقای ابوترابی می‌گویند فلان چیز را بگو، اگر نگویی، با این میخ سرت را سوراخ سوراخ می‌کنیم و تا صبح این کار را می‌کنند اما او خم به ابرو نمی‌آورد؛ چه عظمت روحی است که این وضعیت را ایجاد می‌کند که به رغم این همه مشقت و سختی تزلزل در ایمان، استقامت و پایداری‌اش در این مسیر برنمی‌دارد، در جمعیتی که ابوترایی به عنوان یک شاخص در آنجا مطرح است، در سایر آزادگان هم این روحی احیا می‌شود.

وزیر دفاع افزود: او هیچ‌گاه از این وضعیت شکایت نکرد، بلکه حمد و شکر الهی بابت این‌که این توفیق را پیدا کرده بر زبانش جاری شد و این رمز ماندگاری است.

سراسر زندگی مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی جهاد بود

دهقان با بیان این‌که از همان سنین کودکی ورزش، تمرین و خودسازی برای او مطرح بود، به راهپیمایی‌های حرم تا حرم و کوهنوردی مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی اشاره کرد و گفت: هم در بُعد تقویت بنیه جسمی و هم در بُعد تقویت بنیه معنوی خود همراه با تمام توان بدون از دست دادن لحظه‌ای از فرصت عمر گرانقدر زندگی کرد.

امروز در جامعه نیاز به سبک و روش مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی و امثال او داریم

وی با بیان این‌که همه زندگی او جهاد اصغر و اکبر است، ابراز داشت: ما امروز در جامعه خودمان نیاز به سبک، منش و روش ابوترابی داریم که افراد قادر باشند با خدا معامله کنند و در این مسیر هم از خود بگذرند و آن چیزی که برای آنها اصل است، ارتقاء و تعالی جامعه در همه ابعاد باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: همواره و همیشه جامعه ما به این وجود شریف و امثال ایشان نیازمند است و در غبیت‌شان انوار آن بزرگواران باید ما را کمک کند که بتوانیم این مسیر را طی کنیم.

دهقان بیان داشت: والد عزیز و گرانقدر ایشان هم مرتبتی کمتر از ایشان ندارند زیرا نهایتا ایشان در دامان آن عزیز بزرگ تربیت روحی و شخصیتی شدند و رشد کردند./956/پ202/ص

ارسال نظرات