۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۲۰۸۰۳۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

حرکت در سیره حسینی انسان را در مسیر تعالی و تکامل قرار می دهد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات بشریت است، بیان داشت: حرکت در سیره حسینی انسان را در مسیر تعالی و تکامل قرار می دهد که باید در این مسیر ارزنده گام برداریم.
ميلاد امام حسين(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام نصرت الله خلیلی، استاد حوزه علمیه مازندران، در مراسم جشن میلاد امام حسین(ع) که در شبستان آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد با بیان این که حضور در چنین مجالس ارزنده ای توفیقی از ناحیه ائمه معصومین(ع) است، گفت: باید در تلاش باشیم از فرصت های والایی که در زندگی برای ما ایجاد می شود در راستای تعالی و تکامل گام برداریم.

 

وی با اشاره به این که امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات بشریت است، بیان داشت: حرکت در سیره حسینی انسان را در مسیر تعالی و تکامل قرار می دهد که باید در این مسیر ارزنده گام برداریم.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که مثل اهل بیت پیامبر مثل کشتی نوح است، تصریح کرد: هر کس سوار بر این کشتی شود نجات پیدا کرده و در صورت تخلف از آن به نابودی کشیده می شود و آن کسانی که ایمان آوردند و وجود خود را به خداوند متعال نزدیک کنند اهل نجات هستند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که ذکر و نام امام حسین(ع) به تنهایی کفایت نمی کند، ادامه داد: انسان باید خود را سوار بر کشتی نجات حسینی قرار دهد و با اعمال ارزنده خود رضایت اهل بیت معصومین(ع) را به دست آورد.

 

وی با اشاره به این که اهل عمل شدن سبب سوار شدن بر سفینه حسینی می شود، گفت: سومین اختر تابناک امامت و ولایت نیز در حدیثی می فرماید شیعه ما کسانی هستند که از هر کینه و حسد نسبت به دیگران پاک باشند.

 

حجت الاسلام خلیلی با تاکید بر این که عمل گرایی سبب تعالی انسان و حرکت در صراط مستقیم می شود، بیان داشت: انسانی که غرق در نور الهی می شود لذت های بسیاری از اعمال خود می برد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، ادامه داد: انسان باید همواره در تلاش باشد تا اسیر دنیا نشده و فریب وسوسه های شیطانی را نخورد و به فکر حرکت در مسیر تقرب الی الله باشد.

 

وی با بیان این که ذکر امام حسین(ع) زمانی نجات بخش است که همراه با گام عملی باشد، گفت: ظاهرسازی ها کفایتی ندارد بلکه باید با ایمان و خلوصی والا حرکت کنیم و عمل به سیره اهل بیت معصومین(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

 

حجت الاسلام خلیلی با تاکید بر این که وجود امام حسین(ع) اقیانوس کرامت بوده که باید از آن به بهترین نحو ممکن بهره گیری کنیم، بیان داشت: تلاش ما باید در این راستا بوده تا روز به روز بر معرفت ما نسبت به اهل بیت معصومین(ع) افزوده شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در پایان با بیان این که توسل به سیره اهل بیت معصومین(ع) انسان را در مسیر گرانقدری قرار می دهد، گفت: انسان باید اهتمام خود را در راستای انجام سیره این بزرگواران قرار دهد که سعادت بخش زندگی او خواهد بود./1314/پ203/ب

ارسال نظرات